به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی روز جمعه در نماز عید فطر در مصلی بندرعباس به اهمیت پرداخت خمس اشاره کرد و اظهار داشت: در جامعه ای که ثروتمندان آن خمس پرداخت کنند، هیچ فردی فقیر نمی شود.
وی کاهش اختلاف طبقاتی جامعه، رفع فقر و گرسنگی، رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی محرومان، تامین زیرساخت های اجتماعی و جلوگیری از آسیب های فکری و اخلاقی را از مزایای مهم پرداخت خمس در کشور برشمرد.
امام جمعه بندرعباس یادآور شد: کسی که به وی خمس تعلق بگیرد حق تصرف در آن مال را ندارد و اگر این افراد خمس خود را پرداخت کنند در کشور هیچ فقیری نخواهیم داشت.
آیت الله نعیم آبادی در ادامه سخنان خود به مقایسه وضعیت توسعه امکانات رفاهی زمان حکومت پهلوی و جامعه امروز پرداخت و اضافه کرد: در زمان حکومت پهلوی حتی مردم تهران آب لوله کشی نداشتند، اما امروز در دورترین روستاها مردم از امکانات رفاهی برخوردارند و این به برکت وجود انقلاب اسلامی است.
وی، هم چنین بر شجاعت در مقابل تحریم های اقتصادی آمریکا تاکید کرد و افزود: نباید از تحریم ها بترسیم درحالی که آمریکا می خواهد با فشار اقتصادی ما را از دین و اعتقادت مان جدا کند.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.