به گزارش ایرنا، هوشنگ ملایی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دغدغه استاندار هرمزگان نسبت به رفع نگرانی های مردم و ائمه جمعه استان نسبت به مشکلات کم آبی در استان، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل بحران خشکسالی میزان ورودی به سدهای شرق استان که بخشی از تامین آب شرب از محل این منابع انجام می شود، به صفر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان با توجه به نگرانی های برخی از ائمه جمعه از جمله امام جمعه شهرستان میناب که طی هفته های گذشته نگرانی هایی از وضعیت آب این شهرستان مطرح کرد، به اینجانب و فرماندار میناب ماموریت دادند ضمن حضور در میناب نگرانی ها و دغدغه های امام جمعه را در این بخش برطرف نماییم
وی با اشاره به ضرورت همراهی مردم به منظور گذر از بحران کم آبی، اظهار کرد: باید با صرفه جویی در مصرف آب سعی بر آن داشته باشیم که با کمترین نگرانی و سختی این بحران را پشت سر بگذاریم.
بیش از دو دهه خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آن ها دارای بازده منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقی دشت ها نیز شور است.
تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی موجب شده این استان در طول شبانه روز با 900 لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه شود.
در حال حاضر میزان تولید آب در استان هرمزگان برابر با 3 هزار و 600 لیتر بر ثانیه در شبانه روز است اما نیاز آبی این استان برابر با 4 هزار و 500 لیتر بر ثانیه در این بازه زمانی است.
برای رفع مشکل کم آبی بندرعباس مرکز استان هرمزگان پروژه های مختلفی تعیین شده که از جمله مهم ترین آنها پروژه آب شیرینکن 100هزار مترمکعبی این شهر است که تیرماه سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی شهر بندرعباس در نزدیکی صنایع بزرگ در غرب بندرعباس در دست ساخت است.
پیش از این امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان اعلام کرده بود: با تکمیل این طرح تا پایان سال 98، 40 درصد نیاز آبی شهر بندرعباس (یک هزار 150 لیتر بر ثانیه) از طریق آب شیرین کن تامین خواهد شد.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.