به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر افتخاری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهروندانی که مایل هستند زکات فطریه خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند، تنها از طریق مرکزهای دارای مجوز قانونی و یا از طریق موسسه های شناخته شده که توسط رسانه های جمعی اعلام می شود، اقدام کنند.
وی بیان داشت: در پایان ماه مبارک رمضان، تبلیغات زیادی در فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی از سوی افراد سودجو در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند می ‌شود.
رییس پلیس فتا هرمزگان اظهار کرد: افراد سودجو با راه ‌اندازی سایت‌ های اینترنتی جعلی و با سوء استفاده از عنوان های دروغ وابسته به موسسه های خیریه، کمیته امداد و سازمان ‌های مورد اعتماد و ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌‌ کنند.
افتخاری یاد آور شد: هم چنین کلاهبرداران با راه اندازی سایت هایی به مانند سایت‌ موسسه های خیریه، شهروندان را به صفحه های جعلی درگاه‌ های بانکی هدایت می ‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت آن ها، از حسابشان برداشت می‌ کنند.
وی ادامه داد: هموطنان از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌ های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند و برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام افراد کلاهبردار، بهتر است هنگام واریز پول در درگاه بانکی، به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق سایت و پروتکل https توجه کنند.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی هرمزگان تاکید کرد: یکی از مهم‌ ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی، سایت پلیس فتا است.
افتخاری افزود: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش فوریت‌ های سایبری و گزارش مردمی و یا شماره تلفن 07621821961 اطلاع دهند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.