به گزارش ایرنا، ایرج حیدری شامگاه یکشنبه در نشستی با مدیران اقتصادی هرمزگان با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان، افزود: تسهیلات مذکور از محل صندوق توسعه ملی با میانگین سود شش درصد پرداخت شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و 440 میلیارد ریال نیز از این محل به استان هرمزگان اختصاص یافته و بیش از یک هزار و 200 طرح برای دریافت این تسهیلات در سایت کارا ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر، رونق تولید و اشتغال در روستاها و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله ماندگاری جمعیت در این مناطق و پیشگیری از حاشیه نشینی را در پی خواهد داشت و این مناطق به کارکرد اصلی خود که تولید و اشتغال است، باز می گردند.
به گزارش ایرنا، بر اساس برنامه ششم توسعه، میانگین ایجاد اشتغال پایدار روستایی کشور باید به 384 هزار شغل در سال برسد. در همین راستا مجلس شورای اسلامی مرداد سال گذشته لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تصویب و رییس جمهوری نیز 19 شهریور 96 آن را برای اجرا ابلاغ کرد.
پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد 6 درصد به روستائیان از اواخر سال گذشته از طریق سامانه 'کارا' آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
سایت کارا از دیماه پارسال به منظور ثبت طرح های توجیهی اشتغال زایی روستایی از سوی سرمایه گذاران، آغاز به کار کرده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.