به گزارش ایرنا، نماینده شهرداری بندرعباس عصر یکشنبه در صحن علنی شورای شهر درباره اصلاح بودجه 96 گفت: مجموع بودجه سال 96 شهرداری بندرعباس 4600 میلیارد ریال بود.
مصطفی خادم افزود: در اصلاح بودجه 600میلیارد ریال از اعتبارات یاد شده در ردیف هایی غیر از موارد تعریف شده هزینه شد.
وی میزان جابه جایی را معادل 24 درصد کل بودجه مصوب سال گذشته شهرداری بندرعباس اعلام کرد.
*جابجایی بودجه نداریم، باید بگوییم انحراف از بودجه
نایب رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این باره گفت: چیزی به نام جابه جایی بودجه نداریم و آنچه اتفاق افتاده، انحراف از بودجه است.
فیصل دانش ادامه داد: در حقیقت 600میلیارد ریال از بودجه شهرداری در جای خودش خرج نشده که این رقم کمی نیست.
وی تصریح کرد: اگر شورای شهر با مطالعه و تامل بیشتر این انحراف از بودجه را بررسی نکند و تحت عنوان اصلاح بودجه سریع آن را تصویب کند در خوش بینانه ترین حالت شهرداری در بودجه سال 97 نیز به همین میزان انحراف از بودجه خواهد داشت.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در تایید گفته های دانش اظهار داشت: بر اساس قانون اصلاح بودجه هر سال باید حداکثر تا اسفند همان سال انجام شود که اکنون حدود 4 ماه از آن گذشته است.
پرویز سالاری اضافه کرد: تا اردیبهشت امسال نیز باید گزارش تفریغ بودجه به شورا ارائه می شد تا میزان انطباق و انحراف آن از بودجه مصوب بررسی شود.
وی ادامه داد: بر اساس قانون اگر در صورت جلسه های جابه جایی اعتبارات، امضای رییس و یکی دیگر از اعضای شورا وجود نداشته باشد، جابه جایی ها غیرقانونی است و شهرداری باید علاوه بر ارائه جزییات ردیف های اعتباری جابه جا شده، صورت نشست مربوط به هر ردیف را نیز نشان دهد تا مشخص شود، تغییرات به امضای نمایندگان شورا رسیده است یا خیر.
*شهرداری چراغ راه ندارد
رییس کمیسیون اقتصاد، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در ادامه این بحث گفت: شهرداری بندرعباس سند راهبردی، چراغ راه و طرح تفضیلی ندارد.
مجید عسکری زاده که پیش از این اصلاح بودجه 600میلیارد ریالی در کمیسیون تحت مدیریت وی تصویب شده، ضمن استقبال از گفته های همکارانش مبنی بر لزوم بررسی بیشتر اصلاح بودجه در صحن علنی شورا، این اقدام را موجب شفافیت بیشتر توصیف کرد.
به این ترتیب رای گیری درباره اصلاح بودجه 96 به نشست های آینده و پس از بررسی جزییات ردیف های جابه جایی یا انحراف از بودجه موکول شد.
*هزینه سرویس مدارس ثابت ماند
یکی دیگر از دستور کارهای روز یکشنبه شورای شهر بررسی تقاضای آموزش و پرورش مبنی بر افزایش نیافتن هزینه سرویس مدارس در سال تحصیلی 97-98بود که مورد موافقت اکثریت اعضای شورا قرار گرفت.
تفاهمنامه با مراکز علمی به موضوع داغ شورا تبدیل شد
دستور کار بعدی شورا به بررسی پیشنهاد رییس کمیسیون عمران شورا برای امضای تفاهمنامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه ها و مراکز علمی استان بود.
کیانوش جهانبخش در دفاع از پیشنهاد خود گفت: در طرح های عمرانی شهرداری بندرعباس جای دیدگاه های کارشناسی و علمی خالیست که مشکلاتی را در اجرا و بهره برداری برای شهر به وجود می آورد.
وی اضافه کرد:اگر متخصصان دانشگاهی استان در رشته های مختلف و در قالب تفاهمنامه های همکاری و مشاوره در کنار شهرداری قرار بگیرند از بسیاری آسیب ها جلوگیری خواهد شد.
*مشاورهای شهرداری رفاقتی انتخاب می شوند
یک عضو شورای شهر ضمن تایید محتوای کلی پیشنهاد جهانبخش نسبت به صحت نتیجه آن اظهار تردید کرد و گفت: تجربه نشان می دهد مشاوران شهرداری بر اساس تخصص انتخاب نمی شوند.
اسماعیل بواشه تصریح کرد: هم اکنون اگر به ترکیب مشاوران شهردار نگاه کنیم متوجه می شویم که هیچ یک متخصص نبوده و بر اساس مسائلی دیگر و رفاقت برایشان حکم مشاور زده شده است.
وی اضافه کرد: در حقیقت سیاست و رابطه جای تخصص و دانش را گرفته و این نگرانی وجود دارد که پیشنهاد همکاری با دانشگاه ها نیز به همین سرنوشت دچار شود.
متخصص بدون رابطه سیاسی به جایی نمی رسد
رییس شورای شهر بندرعباس نیز ضمن تایید گفته های بواشه خاطرنشان کرد: هیچ وقت آنچه که مورد نظر ماست و درست است عمل نمی شود.
اسلام باوقار ادامه داد:هم اکنون سیاست بر دانش غلبه کرده و اگر متخصصان عضو گروه خاصی نباشند، نابود می شوند.
به گفته باوقار تا زمانی که این نگاه وجود دارد، هیچ فردی از جامعه دانشگاهی به جایگاهی که شایسته آن است نمی رسد.
*شورا را جمع کنیم ، شهرداری پیشکش
یکی دیگر از اعضای شورا در این بخش با انتقاد شدید از روند موجود در شورا اظهار داشت، ما اگر بتوانیم مسائل همین شورا جمع کنیم هنر کرده ایم و مسائل شهرداری پیشکش.
فرزانه آرامش ادامه داد: شورایی که نمی تواند از مشاوره افراد شایسته برای خود شورا استفاده کند چگونه به دنبال انتخاب مشاور برای شهرداری است.
وی اضافه کرد: مدتی قبل فردی را که دارای تخصص و تجربه و مسوولیت در تهران بود به رییس شورای شهر معرفی کردم تا بتوانیم به عنوان مشاور از کمک های این شخص استفاده کنیم اما استقبال نشد و بی نتیجه ماند که این وضعیت مایه خجالت شوراست.
این دستور کار نیز با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر اجرای آن جهت جلوگیری از مسائل حاشیه ای به تصویب رسید.
*تصویب کمک 500 میلیون ریالی به هیات ورزش جانبازان و معلولان
یکی دیگر از دستور کارهای شورای شهر کمک 500 میلیون ریالی به هیات ورزش های جانبازان و معلولان بود که رییس شورای شهر در این باره گفت: این کمک پیشتر در لایحه بودجه مصوب شده و قرار است از محل اعتبارات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مبلغ یاد شده پرداخت شود که این دستور کار نیز به تصویب رسید.
2094 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.