به گزارش ایرنا، امسال نیز با توجه به انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس و خروج این کشور از برجام، شاهد شرایط متفاوتی در منطقه هستیم، بطور حتم امسال روز جهانی قدس برای ایرانیان و دیگر مسلمانان و ملت های آزادی خواه منطقه و جهان دارای اهمیت ویژه ای است.
در هفته های اخیر، با اقدام دونالد ترامپ ریاست جمهوری امریکا در عمل به وعده انتخاباتی خود مبنی بر انتقال سفارت ایالت متحده به بیت المقدس، شاهد درگیرهای خونین میان فلسطینیان و رژیم اشغالگر قدس می باشیم.
از سویی دیگر با خروج امریکا از برجام که به عقیده بسیاری از کارشناسان سیاسی بین المللی با تحریک رقیبان منطقه ای ایران، یعنی عربستان و اسراییل صورت گرفته، نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نیز در روزهای گذشته سفر دوره ای خود را به کشورهای اروپایی برای همراه کردن آنها با امریکا در خروج از برجام و تضعیف مواضع ایران آغاز کرده است.
در چنین شرایطی ملت ایران نیز حساسیت موضوع را درک کرده و امروز با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس که هدف اصلی آن اعتراض به زیاده خواهی های رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اشغالی است، پاسخ دندان شکنی به استکبار جهانی دانند.
مردم ایران با در نظر گرفتن این موضوع که حضورشان می تواند تاثیر قابل تاملی بر انعکاس دیدگاه ایرانیان نسبت به دیپلماسی خارجی کشورشان داشته باشد، با مشت های گره کرده در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و فریاد اسکتبار ستیزی را سر دادند.
مردم شریف و ولایتمدار اقصی نقاط هرمزگان، نیز امروز همپای دیگر هموطنان روزه دار خود و در اوج گرما ، وارد عرصه شدند و در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند.
هرمزگانی ها معتقد هستند که امسال با توجه به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس که با درک حساسیت شرایط، حماسه ای بی نظیر را رقم زدند، فصل جدیدی از اسکتبار ستیزی آغاز شده است.
یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی در گفت و گو با ایرنا در بندرعباس اظهار داشت: امروز همه ما با درک اهمیت حفظ اتحاد و همدلی و به منظور قوت قلب به ملت مظلوم فلسطین در این راهپیمایی شرکت کردیم.
علی عیدی که از فعالان حوزه حمل و نقل در بندرعباس است، افزود: ما شاید برخی مشکلات اقتصادی در داخل کشور داشته باشیم، اما هیچگاه اجازه نمی دهیم که دیگران از بیرون از کشور برای حل مشکلات ما وارد عمل شوند .
وی ادامه داد: امروز نیز همه ما یکدل و یکصدا فریاد مرگ بر امریکا و مرگ اسرائیل سر دادیم ، زیرا که همه ما در حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل در یک جبهه و خط قرار داریم و پیرو ولایت فقیه هستیم.
یکی دیگر از شرکت کنندگان در این راهپیمایی که به همراه فرزندش در این مراسم حضور یافته، بیان داشت: امسال با توجه به انتقال سفارت ایالت متحده امریکا به بیت المقدس، اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین دو چندان بوده و از همین رو من نیز به همراه فرزندم در این راهپیمایی شرکت کردم.
اسحاق عامری با بیان اینکه همسر من پرستار و هم اکنون در بیمارستان مشغول به خدمت است، افزود: من با وجود گرمای هوا و داشتن فرزند کوچک بر خود وظیفه دانستم که در این راهپیمایی دشمن شکن شرکت کنم و فریاد اسکتبار ستیزی خود را به گوش جهانیان برسانم.
وی بیان داشت: استکبار با نگاهی به حضور پرشور مردم ایران اسلامی در این راهپیمایی بزرگ ، می تواند بفهمد که ملت ایران با تمام توان از مقاومت مردم فلسطین دفاع کرده و تا نابودی کامل اسرائیل دست از مقاومت بر نخواهند داشت.
یکی از بانوان حاضر در راهپیمایی روز جهانی قدس در بندرعباس نیز به ایرنا اظهار داشت: همه ما پیرو ولایت فقیه هستیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اسرائیل تا 25 سال آینده نابود خواهد شد و به طور یقین این پیروزی بسیار نزدیک است و همه ما نماز جماعت را در بیت المقدس برگزار خواهیم کرد.
مریم برخورداری که در حوزه بهداشت و درمان مشغول به کار است، افزود: روز جهانی قدس از پشتوانه مردمی برخوردار است و امروز نیز اسکتبار با چهره ای مغموم و شکست خورده ، شاهد حضور پرشور مردم مسلمان جهان در راهپیمایی این روز است.
وی که با وجود گرمای بسیار هوا که نشانه های آن با دانه های درشت عرق بر روی پیشانیش خودنمایی می کند، فریاد مرگ بر اسرائیل سر می دهد، افزود: این رژیم جعلی و غاصب که در هفته های اخیر موج دیگری از خوی وحشی خود را در منطقه به نمایش گذاشته، نه تنها دشمن اسلام و مسلمین بلکه دشمن انسانیت و بشریت است.
یک دانشجوی علوم سیاسی نیز در این راهپیمایی به ایرنا گفت: سکوت در برابر ظلم های رژیم اشغالگر قدس جایز نیست و همه ما باید برای نجات فلسطین و مردم از آن زیر یوغ ظلم و ستم تلاش کنیم.
محمدی اکبری بیان داشت: ایجاد تنش و نا آرامی در منطقه خاورمیانه همواره بخشی از سیاست های کثیف امریکا است که انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس نیز در همین راستا صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این شرایط متاسفانه سران برخی کشورهای اسلامی نیز همسو با سیاست های کثیف دونالد ترامپ شده و ملت مظلوم فلسطین را تنها گذاشتند و غافل از این هستند که آتش این نا آرامی و تنش در منطقه در نهایت دامن خود آنها را خواهد گرفت.
این دانشجوی علوم سیاسی اظهار کرد: امروز مردم شیعه و سنی هرمزگان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین به خوبی به نمایش گذاشتند.
16 مردادماه سال 1358 ، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس، امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند تا در این روز مسلمانان همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.