به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و دیندار هرمزگان در این شب در سوگ شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) اشک ماتم ریختند و از درگاه ایزد منان طلب عفو و بخشش کردند.
در این مراسم معنوی که قشرهای مختلف مردم روزه دار به ویژه نوجوانان و جوانان حضور داشتند، مردم با قرائت دعای ویژه شب های قدر و نیز قرار دادن قرآن بر سر با خدای خویش راز و نیاز کردند.
شب زنده داران در شب شهادت حضرت علی (ع) ، اسوه تقوا و پرهیزگاری، یاور ستمدیدگان و فاتح خیبر، با استغاثه به درگاه الهی، برای ظهور امام عصر(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، شفای بیماران، رفع گرفتاری ها، پیروزی مسلمین و نجات مستضعفان عالم از چنگال مستکبران دعا کردند.
آیین قرآن خوانی، قرآن به سرگذاشتن، خواندن دعاهای جوشن کبیر (صد بند)، مجیر، افتتاح و دعاهای مستحبی و نمازهای قضا و نماز 100رکعتی از آیین های شب قدر بود که مردم موحد اقصی نقاط هرمزگان به جا آوردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال مراسم احیا شب های قدر در 17 بقعه متبرکه شاخص در استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی خاطرنشان کرد: امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس، امامزاده سید سلطان (ع) رودان، امام زاده سید مظفر (ع) قشم، امام زاده سید محمد (ع) حاجی آباد، امام زاده سید محمد عالم (ع) بندرلنگه و آستان حضرت ابوالفضل (ع) شهمرادی میناب از جمله این بقاع شاخص است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.