به گزارش ایرنا، علی الهیاری روز یکشنبه در نشست شورای زکات استان افزود: سال گذشته نیز 88 میلیارد ریال زکات واجب در هرمزگان جمع آوری شد که 40 میلیارد ریال آن زکات فطریه بوده است.
وی بیان داشت: زکات فطریه در هرمزگان سال گذشته 57 درصد افزایش داشته که علت آن ساماندهی مبلغان و شناسایی عاملان زکات در استان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان یادآورشد: اولویت امسال شوراهای زکات در سطح استان و شهرستان ها، جمع آوری زکات فطریه است.
الهیاری اضافه کرد: 92 درصد از زکات جمع آوری شده هرمزگان در سال گذشته صرف نیازمندان و 8 درصد نیز صرف طرح های عام المنفعه از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، خانه بهداشت ، غسالخانه و سرویس بهداشتی در روستاها شده است.
برابر قول فقیهان زکات بر 9 چیز از جمله گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند واجب است و یکی از واجبات مالی و عبادی بوده که در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.
گفته شده اگر زکات اموال مطابق آنچه که در فقه اسلامی آمده مورد عمل قرار گیرد و به مرحله اجرا درآید، بیشتر کمبودهای اقتصادی، فاصله های طبقاتی و نیازهای مستمندان برطرف می ‏شود و در جامعه اسلامی، عدالت اجتماعی به پا خواهد شد.
شورای زکات از سال 85 در هرمزگان آغاز بکار کرد و از سال 90 نیز به صورت قانونی کار خود را آغاز کرد.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.