به گزارش ایرنا احمد دانیالی روز چهارشنبه در آیین تودیع مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان و معارفه سرپرست این اداره کل، اظهار داشت: مسوولان بخش های مختلف این سازمان برای تحقق این امر تلاش می کنند تا با فعالیت های خود سرمایه گذاران را به این نوع از فعالیت های اقتصادی جذب کنند.
وی ادامه داد: ایران با توجه به تنوع اقلیم ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد و با درآمدهای حاصل از گسترش فعالیت های گردشگری کشور را اداره کرد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: یکی از اقدام های خوبی که در این راستا آغاز شده تلاش برای برقراری تعطیلی های تابستانه مدارس است که می تواند منجر به افزایش سفرهای هموطنان به نقاط جنوبی کشور و افزایش گردشگری زمستانه داخلی شود.
دانیالی خاطر نشان کرد: اقلیم استان هرمزگان بواسطه وجود ساحل طولانی، جزایر 14 گانه، خورها، جنگل های حرا و کوه های سر به فلک کشیده که بخشی از طبیعت زیبا هرمزگان را تشکیل می دهند، ظرفیت بی بدیلی برای گسترش فعالیت های گردشگری در اختیار این استان قرار داده که متولیان استانی گردشگری باید هدف یاد شده را پی گیری کند.
به گفته وی، گسترش گردشگری دریایی باید به صورت جدی مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان قرار گیرد و با برنامه ریزی صحیح، زمان بندی دقیق، اجرای اصولی و نظارت موثر برعملکردها محقق شده و نمود آن در زندگی و معیشت مردم منطقه مشاهده شود.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این آیین اظهار داشت: در مدت فعالیت خود موفق به اجرای بسیاری از برنامه ها نشدم که برای آن بهانه امکانات و پول را نمی آورم.
محسن ضیایی خاطر نشان کرد: این استان ظرفیت های فراوانی برای گسترش فعالیت های گردشگری دارد که امید می رود مدیرکل بعدی با تعامل درون سازمانی و مدیریت مناسب بتواند آنها را شکوفا سازد.
وی یادآور شد: در مدت مسوولیت بنده تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی از 248 اثر به حدود 300 اثر افزایش یافت و امید می رود بتوان علاوه بر لنج سازی، یک اثر دیگر از هرمزگان را در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت کرد.
وی به افزایش تعداد خانه های صنایع دستی از 2 به 17 واحد اشاره کرد و یاد آور شد: افزون بر 90 خانه بوم گردی با احتساب جزیره قشم در هرمزگان فعال است که تا پایان سال جاری 25 واحد دیگر بر تعداد آنها افزوده می شود.
دراین مراسم از خدمات محسن ضیایی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قدر دانی و اشکان مختاری به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.