به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، بیان داشتند: دشمنان بعد از رحلت امام راحل ، تصور پایان یافتن انقلاب و مبارزه با استکبار جهانی را داشتند اما درایت خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری، خط بطلانی بر تمام اندیشه‌های پلید و پوچ آنان بود.
**کیش
امام جمعه کیش با اشاره به 14 خرداد ماه مصادف با سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: اخلاص و کار برای رضای خدا یکی از رموزی بود که امام (ره) حرکتی مردمی و عظیم را رهبری و رقم زدند.
حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در کیش افزود: مسوولان، نخبگان و فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید سیره و منش امام (ره) همواره در پیش بگیرند.
وی همچنین به سالروز انتخاب مقام معظم رهبری در سکان هدایت نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز اتفاقی مبارک در تداوم مسیر متعالی نظام اسلامی است که باید همچنان گرامی داشته شود.
امام جمعه کیش تاکید کرد: انتخاب مقام معظم رهبری یک اتفاق مبارک و نعمت الهی بود که هر روز اهمیت آن برای ملت ایران روشن تر می شود.
وی گفت: امام رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری دو گوهر ناب برای نظام اسلامی هستند که در واقع یک حقیقت با دو تجلی در شیوه های مدیریتی یکسان می باشند.
حجت الاسلام حسن زاده خاطرنشان کرد: گرامیداشت قیام پانزده خرداد بنا به تاکید امام (ره)، بزرگداشت از ارزش های انسانی در طول تاریخ است.
وی اظهار کرد: امام (ره) معتقد بودند سالروز قیام 15 خرداد باید همانند روز عاشورا زنده نگه داشته شود و ملت‌های مظلوم نباید از اهمیت این روز غفلت کنند.
**میناب
امام جمعه میناب، امام خمینی (ره) را شخصیتی بی نظیر و نعمتی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: ایشان از جهت تهذیب نفس، اخلاق، شجاعت، درک زمان و شناخت جامعه سرآمد افراد بودند.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن بیست و نهمین سالگرد رحلت جانسوز امام راحل (ره) با اشاره به فضیلت های معنوی و ارزشی آن حضرت، افزود: ایشان انسانی کامل و شخصیتی جامع بود که یکی از بزرگترین انقلاب‌های تاریخ را به پیروزی رساند.
وی از امام راحل به عنوان سیاستمداری انقلابی و عالمی وارسته نام برد و گفت: آن حضرت از همان آغاز نهضت، ایستادگی در برابر استکبار، استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم را مبنای کار خود قرار دادند.
حجت الاسلام معتمدی فر یاد آور شد: در حال حاضر نیز ملت ایران بارها در صحنه‌های سیاسی نشان داده که عزت امام راحل را با هیچ چیز معامله نمی‌کند و با تمام قدرت از این انقلاب به رهبری مقام معظم رهبری دفاع خواهد کرد.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان با تسلیت ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: بر اساس تفکرات امام راحل، استکبار ستیزی، همیشگی است و به زمان خاصی محدود نمی شود.
حجت‌الاسلام هادی میرزایی در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان بیان داشت: امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است، چرا که به ما چگونه ایستادن در مقابل استکبار را آموخت.
وی، 15 خرداد را سند زنده مخالفت ملت ایران با استعمار جهانی دانست و گفت: در این روز نطفه مقاومت در ایران اسلامی منعقد شد.
امام جمعه پارسیان با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری ملت بزرگ ایران در سال 68 ، اظهار کرد: تنها علتی که توانست دردهای مردم را از رحلت امام کم کند انتخاب شایسته مقام معظم رهبری بود..
حجت الاسلام میرزایی تاکید کرد: اگر مردم و مسوولان بر حول محور ولایت حرکت کنند مسیر انقلاب به درستی از بحران‌ها و چالش‌های جهانی عبور می‌کند.
**بندرلنگه
امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به 14 خردادماه سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: عظمت امام راحل واقعیتی است که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده اند و علاوه بر بزرگان و مراجع عظام تقلید، رهبران سیاسی دنیا نیز از امام به نیکی و بزرگی یاد می کنند.
حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی اظهار کرد: بعد از رحلت امام راحل، مقام معظم رهبری به عنوان شخصیتی برجسته و انقلابی توسط خبرگان رهبری انتخاب شد که مورد تایید حضرت امام خمینی(ره) نیز بود.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: به طور یقین مردم امسال در روز قدس که روز اسلام است ، همچون سالهای گذشته در حمایت از ملت مظلوم فلسطین حضور پرشوری خواهند داشت.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.