امان الله کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از عملیات کف شکنی چاه های آب شرب این روستاها را افزایش عمق چاه به منظور تامین توان آبدهی چاه ها و تامین آب شرب مورد نیاز مردم اعلام کرد.
وی افزود: هم چنین در روستاهای طاشکوئیه، گهکم، مجتمع کش رودخانه شامل 8 روستا کار کف شکنی چاه های آب به دلیل کم شدن آب های زیرزمینی در حال انجام است.
مدیرشرکت آب و فاضلاب روستایی حاجی آباد اضافه کرد: مابقی روستاها منابع آبی بسیار ضعیفی دارند و باید آب مورد نیاز آن روستاها از دشت های دیگری انتقال یابد که این امر نیاز به اعتبار ملی دارد.
کریمی گفت: روستاهای طاشکوئیه، شهرک سید جوذر، مجتمع 8 روستایی کش رودخانه از جمله روستاهای زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی حاجی آباد با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند.
وی، تعداد چاه های آب شرب در کل روستاهای زیر پوشش را 54 حلقه چاه اعلام کرد و افزود: در مجتمع 8 روستایی کش رودخانه، 4 حلقه چاه وجود دارد که 2 حلقه آن به طور کامل خشک شده است.
این مسوول در ادامه ابراز کرد: در ادامه برنامه های تامین آب شرب روستاها، راه اندازی چاه های شماره 2 در روستاهای طارم، هاشم آباد و گلروئیه که نیاز به احداث خط انتقال به میزان 2 هزار و 200 متر و احداث شبکه برق و تجهیز چاه دارد، در دستور کار قرار دارد.
کریمی گفت: راه اندازی چاه شماره 3 روستای معدونیه و دراشکفت نیز نیاز به 850 متر خط انتقال و احداث موتورخانه و شبکه برق و تجهیز چاه دارد.
وی عنوان کرد: کار جانمایی حفر چاه جدید در روستای طاشکوییه و کف شکنی چاه شماره 4 مجتمع کش رودخانه وهم چنین حفر یک حلقه چاه جدید بعد از بررسی محل منابع آبی آن انجام خواهد شد.
شهرستان حاجی آباد دارای 3 بخش مرکزی، احمدی و فارغان، 2 شهر حاجی آباد و فارغان، شش دهستان شامل دراگاه، طارم، فارغان، آشکارا، کوه‌ شاه و احمدی و حدود 374 آبادی است که 224 آبادی آن دارای سکنه و بقیه خالی از سکنه‌ اند.
این شهرستان با حدود 66 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.