به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی شامگاه شنبه در نشستی درهمین رابطه اظهار داشت: در قانون 10درصد به عنوان سهم صنعت برای پرداخت تسهیلات مشخص شده است.
وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی های مناسب بتوانیم از این قانون برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها و مناطق عشایری استان به بهترین نحو استفاده کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه وایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستایی وعشایری ابلاغ شده است.
قاسمی ادامه داد: اجرای این قانون از محل منابع صندوق توسعه ملی به استان ها اختصاص یافته و ما باید بتوانیم بهترین بهره را از این قانون داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تاکید ویژه دولت برای اشتغالزایی در مناطق روستایی و کمتر برخورداربوده و از ایجاد 30 هزار شغل جدید دراستان سهم این سازمان امسال10 هزار و 600 شغل است.
هرمزگان با دارا بودن یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر جمعیت ظرفیت هایی دارد که می تواند علاوه بر جوانان بیکار خود، برای بیکاران سایر استان های کشور نیز شغل ایجاد کند.
وجود 22 بندر صیادی، 163 هزار هکتار زمین های کشاورزی قابل کشت، مزرعه های پروش ماهی و میگو، 13 شهرک و 7 ناحیه صنعتی و 445 واحد صنعتی و 315 معدن فعال از جمله ظرفیت های هرمزگان است.
وجود این زمینه های مناسب باعث شده این استان در دهه های گذشته با هدف ایجاد اشتغال و پیشرفت صنعتی شاهد راه اندازی صنایع بزرگ یکی پس از دیگری باشد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.