به گزارش ایرنا، امامان جمعه هرمزگان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام ، بیان داشتند: ایشان در این دیدار به نکات حساس و کلیدی اشاره کردند و تجربه برجام را جواب افرادی دانستند که متمایل به مذاکره با امریکا هستند.
**بندرلنگه
امام جمعه بندرلنگه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: اگر در برجام از ابتدا بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری پیش می رفتیم ، امریکا جرأت خروج از برجام را نداشت.
حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی تاکید کرد: بیانات مهم اخیر رهبری باید هم برای مردم و هم مسؤولان نظام سرمشق باشد.
وی بیان داشت: بر اساس سخنان رهبری و با توجه به سابقه اروپایی ها، نمی توان به آنها نیز اعتماد کرد و طبق تاکیدهای مقام معظم رهبری اروپایی ها باید تضمین های واقعی بدهند.
حجت الاسلام رکنی اظهار کرد: براساس مجموعه برخوردهای امریکا از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تاکنون، این نتیجه قطعی شده که با امریکا نمی توان تعامل داشت زیرا که این کشور پایبند به تعهدهای خود نیست.
امام جمعه بندرلنگه در جمع نمازگزاران بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: نقد منصفانه مشکلی ندارد و مسوولان هم باید به آن توجه کنند، اما اهانت و هتک حرمت قابل قبول نیست.
**کیش
امام جمعه کیش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دوم خرداد در جمع کارگزاران نظام گفت: رهبر انقلاب شروط نظام اسلامی در تداوم همکاری ایران با برجام را برای مسوولان و تیم مذاکره کننده کشور ترسیم کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در جزیره کیش افزود: رهبر انقلاب در این دیدار در بیاناتی دقیق و موشکافانه مسائل مهم روز کشور و جهان اسلام را تشریح کردند که چراغ راه مسیر حرکت مسوولان نظام است.
وی اظهار داشت: رفتار صحیح در قبال آمریکا، برجام و اروپا و بیان لوازم و ضرورت های حرکت راهگشای اقتصادی در کشور، مهم ترین توصیه های رهبر انقلاب در جمع مسوولان و کارگزاران نظام بود.
حسن زاده تصریح کرد: اروپاییان و بویژه کشورهای عضو برجام در شرایط کنونی باید به نظام اسلامی تضمین دهند که بی صداقتی گذشته را نخواهند داشت.
خطیب جمعه کیش خاطرنشان کرد: اروپا باید بر اساس توافق برجام در برابر هرگونه تحریم انقلاب اسلامی ایستادگی صریحی داشته و رفتاری دوپهلو نداشته باشند.
وی گفت: اروپاییان باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کرده و مانع خلل در فروش نفت ایران باشند و از طرفی بانک‌های اروپایی باید تجارت با جمهوری اسلامی را تضمین کنند.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار داشت: تجربه تلخ مسیری که با آمریکا طی شده نباید با اعتماد مجدد به اروپا تکرار شود.
حجت الاسلام هادی میرزایی ضمن انتقاد از ارتباط دادن اقتصاد کشور به مساله برجام گفت: راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور تکیه بر توان داخلی است.
وی ادامه داد: نباید به دشمنان اعتماد کنیم بلکه باید از تجربه های تاریخ درس بگیریم و با تکیه به ظرفیت های داخلی، مسائل اقتصادی و معیشت مردم، اشتغال و ازدواج جوانان را حل کنیم.
**میناب
امام جمعه میناب با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی در میان مردم و مسوولان، گفت: آمریکا با کمک ایادی داخلی خود می‌خواهد سازش را به عنوان یک راهکار در جامعه مطرح کند.
حجت الاسلام محمدحسین معتمدی ‌فر اظهار کرد: دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را دشمن درجه یک خود و دنیای اسلام می‌داند و تا محو کامل آن از روی زمین تلاش خواهد کرد.
وی تصریح کرد: نباید از تحریم ترسید ، بلکه باید با تکیه بر توان نیروهای داخلی و ظرفیت های موجود در داخل کشور، مشکلات اقتصادی را حل کنیم و جواب دندان شکنی به دشمنان بدهیم.
**قشم
امام جمعه موقت قشم گفت: تعامل و انعطاف، گستاخی آمریکا را افزایش می دهد اما در تاریخ انقلاب هرگاه مقاومت و تکیه بر توان داخلی به عنوان سیاست کشور دنبال شد، دشمن شکست خورد.
حجت الاسلام سعید آزادی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: اکنون توقع دشمن افزایش پیدا کرده و با یاوه گویی، برای ایران شرط هایی معین می کند که در تضاد با معارف اسلام و قرآن است.
وی ادامه داد: آمریکا اصل اسلام و تغییر نظام اسلامی ایران را هدف قرار داده و مسائلی نظیر تاسیسات هسته ای و سامانه موشکی بهانه و مقدمه ای بیش نیست.
آزادی تصریح کرد: اگر دولت و ملت به وظایف خود که همان دشمن شناسی، ولایتمداری، مقاومت و مقاوم سازی نظام اسلامی است عمل نمایند، آمریکا شکست می خورد.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.