به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال روستایی نیز در مرحله اول 960 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به استان ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه برای امسال ایجاد 30 هزار شغل در هرمزگان هدف گذاری شده، افزود: ایجاد این تعداد شغل در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، خدمات و مشاغل خانگی و روستایی توزیع شده است.
استاندار هرمزگان بر لزوم جهش قابل توجه در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی هرمزگان تا نیمه خرداد ماه سال جاری تاکید کرد.
همتی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها با کوتاه کردن فرآیند و تشریفات اداری و همچنین تسهیل ضمانت ها، با جدیت بیشتر تسهیلات اشتغالزایی را به طرح های ارایه شده، پرداخت کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و اقدام های دشمن در جهت خروج از برجام ، باید مدیران به گونه عمل کنند که با استفاده بهینه از منابع و بسیج تمام امکانات ، اشتغال بیشتری ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، هرمزگان با دارا بودن یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر جمعیت ظرفیت هایی دارد که می تواند علاوه بر جوانان بیکار خود، برای بیکاران سایر استان های کشور نیز شغل ایجاد کند.
وجود 22 بندر صیادی، 163 هزار هکتار زمین های کشاورزی قابل کشت، مزرعه های پروش ماهی و میگو، 13 شهرک و 7 ناحیه صنعتی و 445 واحد صنعتی و 315 معدن فعال از جمله ظرفیت های هرمزگان است که وجود این زمینه های مناسب باعث شده این استان در دهه های گذشته با هدف ایجاد اشتغال و پیشرفت صنعتی شاهد راه اندازی صنایع بزرگ یکی پس از دیگری باشد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.