به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به این تعهد، سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از زیر مجموعه های خود که تحت مجوز یا تحت نظارت آن هستند، می خواهد سهمی از اشتغال استان را پوشش دهند.
وی با تاکید بر جذب نیروی بومی، افزود: ایجاد اشتغال یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه های دولت و مدیریت عالی استان در هرمزگان است و همه ما باید در جهت رفع این دغدغه تلاش کنیم.
قاسمی با بیان اینکه هرمزگان دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه اشتغال است، خاطرنشان کرد: این استان در حوزه تجاری، معدنی، صنایع فولادی و قیر، محصولات کشاورزی خارج از فصل و پرورش آبزیان ظرفیت های اقتصادی و صادراتی بالایی دارد که این ظرفیت ها نقش چشمگیری در اشتغالزایی دارند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: این استان بواسطه دارا بودن ظرفیت های بالای اشتغال، یکی از استان های مهم و راهبردی در اقتصاد کشور است.
به گزارش ایرنا، تعهد اشتغال استان هرمزگان در سال جاری ایجاد 30 هزار شغل جدید است.
هرمزگان با دارا بودن یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر جمعیت ظرفیت هایی دارد که می تواند علاوه بر جوانان بیکار خود، برای بیکاران سایر استان های کشور نیز شغل ایجاد کند.
این استان با بیکاری 21 و نیم درصدی جوانان (براساس سرشماری سال 95) روبه رو است که بیشتر آنان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند.
براساس آمارهای اعلام شده در حال حاضر 360 واحد صنعتی در 18 شهرک و ناحیه صنعتی استان هرمزگان فعالیت می کنند.
وجود 22 بندر صیادی، 163 هزار هکتار زمین های کشاورزی قابل کشت، مزرعه های پروش ماهی و میگو، 13 شهرک و 7 ناحیه صنعتی و 445 واحد صنعتی و 315 معدن فعال از جمله ظرفیت های هرمزگان است که وجود این زمینه های مناسب باعث شده این استان در دهه های گذشته با هدف ایجاد اشتغال و پیشرفت صنعتی شاهد راه اندازی صنایع بزرگ یکی پس از دیگری باشد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.