به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: هرمزگان دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی و صنعتی است که می توان با تشکیل شرکت توسعه عمران بدنبال جذب و مشارکت شرکت های دولتی و غیر دولتی استان و حمایت های خوب مالی باشیم.
وی بیان داشت: از شرکت های دانش بنیان در هرمزگان که می توانند تکیه گاه حوزه بهره وری و تکنولوژی ما باشند، غفلت کرده ایم و می طلبد این شرکت ها را تقویت و از آن ها حمایت کرد.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: صندوق های تعاونی روستایی و صندوق های خرد زنان می توانند بهترین بازوی مالی و اقتصادی دولت در سطح روستاها باشند که باید دهیاران در ایجاد این گونه صندوق ها همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.
همتی اضافه کرد: باید به سمتی پیش رفت که هر خانه یک کارگاه تولیدی شود و با آموزش و توانمندی اعضای خانواده، محصولات تولیدی آنان را به بازارهای داخلی و خارجی صادر کرد.
وی ادمه داد: سیستم دولت الکترونیک باید هر چه سریع تر در دستگاه های اجرایی فعال کرد و به مدیران شهرستانی این اختیار را داد تا مردم از مسیرهای طولانی به مرکز استان مراجعه نداشته باشند.
وی با اشاره به این که سیاست دولت داشتن مدیرانی کارآمد و شایسته است، یادآورشد: اقتصاد مقاومتی شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های هر منطقه است و هرمزگان در این راستا به مدیرانی پرتلاش و کارآمد نیاز دارد تا ظرفیت های استان را شناسایی کرده و آن را بکار گیرند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.