به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد عبادی زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح هدایت نور برای بانوان در مقطع تحصیلی سطح 2، 3 و 4 و دوره های تحصیلی عمومی دیپلم، سیکل و هم چنین شیوه های تحصیلی حضوری، نیمه حضوری، غیر حضوری و پاره وقت با محوریت حفظ جز 30 قران کریم است.
وی بیان داشت: طرح یاد شده از برنامه های محوری سال جاری برای تحقق 10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور با شعار «هر طلبه یک حافظ» است که حفظ حداقل 10 درصد از بانوان طلبه هرمزگان پیش بینی شده است.
مدیر کل حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار کرد: طرح «نهضت قرآنی» نیز برای دانش ‌‌آموختگان مدرسه های علمیه خواهران استان در نظر گرفته شده که علاوه بر حفظ جز 30 قرآن کریم و آشنایی با معارف و تفسیر این جز، نشست های قرآنی نیز برای مردم جامعه به ویژه بانوان برگزار کنند.
عبادی زاده گفت: در این طرح هر طلبه بعد از آموزش، 15 بانوی دیگر را با معارف قرآنی آشنا می کند.
وی تاکید کرد: تهیه محتوای آموزشی در زمینه روخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم قرآنی، آموزش به دانش آموختگان برای برگزاری نشست های قرآنی، برگزاری تلاوت قرآن، همخوانی، حفظ و آموزش مفاهیم قرآن در مدرسه های علمیه خواهران، منازل، بقاع متبرکه، مسجد، حسینیه و مکان های مذهبی و برگزاری محافل انس با قرآن در سطح استان از برنامه پیش بینی شده در طرح نهضت قرآنی است.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مبلغان و دانش آموختگان پس از برگزاری نشست های قرآنی که تا 15 روز بعد از ماه مبارک رمضان ادامه دارد، موظف هستند هر ماه یکبار گزارش فعالیت‏ های صورت گرفته را در سامانه نرم افزاری سمتاز وارد کرده و یا گزارش را به صورت کتبی به معاون فرهنگی مدرسه ارائه کنند.
وی، هدف از نشست های قرآنی ماه مبارک رمضان را تقویت ایمان و باورهای اسلامی و گسترش سبک زندگی بین زنان و دختران جامعه، فعال سازی دانش آموختگان و مبلغان افزایش سرانه قرائت قرآن، برای برگزاری نشست های قرآنی از برنامه های این حوزه یاد کرد.
وی، تقویت و گسترش فضای انس و تدبر در قرآن در بین دانش آموختگان، طلبه های خواهر و زنان، افزایش سرانه قرائت قرآن، پایبندی مخاطبان به آموزه‏های قرآنی، مهارت افزایی زنان به فنون قرائت و مفاهیم قرانی، حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن توسط مبلغان، دانش آموختگان و بانوان از دیگر موضوع هاعنوان کرد.

**دانش آموختگی 620 بانوی طلبه در هرمزگان
مدیر کل حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: هم اکنون تعداد 620 بانوی طلبه دانش آموخته از مدرسه های حوزه علمیه خواهران این استان هستند.
عبادی زاده افزود: این بانوان در دانشگاه ها، مدرسه های آموزش و پرورش، نشست های خانگی، مکان های مذهبی، موسسه های قرآنی و مهدهای کودک مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان داشت: 400 مربی قرآنی نیز در سال های گذشته در موضوع های روخوانی، روان خوانی، تجوید، مفاهیم، روش بیان تفسیر قرآن و مربی کودک در مدرسه های علمیه خواهران هرمزگان تربیت شدند.
مدیرکل حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون 8 داور قرآنی کشوری و بیش از 30 داور استانی توسط مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران این استان تربیت شدند.
وی گفت: رویکرد حفظ قرآن کریم در مدرسه های علمیه خواهران از 2 سال قبل اجرایی شده و در گذشته فعالیت های قرآنی با رویکرد درک مطلب، روخوانی و حفظ موضوعی بوده است.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: 8 نفر از طلبه های زن در حال تحصیل در مدرسه های علمیه خواهران هرمزگان، حافظ کل قرآن و بیش از 20 نفر حافظ ثلث و ربع قرآن کریم هستند.
حوزه علمیه خواهران هرمزگان 283 استاد دارد که 255 استاد در سطح 2 و 28 استاد در سطح 3 است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.