دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر پرهیز مردم از مصرف قارچ های خودرو و بدون نشان استاندارد، اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند که از روی ظاهر یا مزه قارچ نمی‌توان فهمید کدام نوع وحشی خوراکی و کدام نوع سمی است.
وی تصریح کرد: مردم برای جلوگیری از مسموم شدن با قارچ ها از چیدن، خریدن و مصرف قارچ هایی که در طبیعت روییده است، پرهیز کنند.
نوروزیان از جمله علایم مسمومیت با قارچ را تهوع، استفراغ، اسهال، شکم درد و تعریق و در مواردی توهم، خواب آلودگی، تشنج یا بی قراری عنوان کرد که در کمتر از 24 ساعت این علایم در فرد مسموم ظاهر می شوند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: در صورت هر گونه تردید نسبت به مسمومیت با قارچ، باید هرچه سریع تر فرد مسموم شده به بیمارستان انتقال یابد.
قارچ گیاهی است خوراکی که بعضی از انواع آن سمی هستند و طبق گفته کارشناسان مصرف چند لقمه از آن، کلیه، کبد یا حتی مغز را از کار می اندازد .
به گفته کارشناسان کشاورزی از روی ظاهر یا مزه قارچ نمی توان نسبت به سمی یا غیرسمی بودن این گیاه اظهار نظر کرد و تنها راه حل برای تشخیص مسموم نبودن قارچ ها، نمونه گیری در آزمایشگاه است.
بهترین راه استفاده از قارچ و بهره بردن از مواد مغذی آن خرید قارچ های خوراکی تولید شده در کارخانه های معتبر است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.