به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب روز یکشنبه در حاشیه صادرات این محموله در جمع خبرنگاران افزود: در قالب این محموله، با استفاده از 2 فروند شناور لندینگ کرافت، میزان 200 تن کالای غیرنفتی شامل میوه و تره بار به بندر دبی در کشور امارات متحده عربی صادر شد.
وی بیان داشت: مهم ترین مزیت بندرلنگه، فاصله 67 مایلی آن به بندرهای دبی و شارجه است که این مسیر دریایی به عنوان نزدیک ترین فاصله سواحل جنوبی ایران با بندرهای اصلی کشور امارات متحده محسوب می شود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به موقعیت راهبردی این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا اشاره کرد و بیان داشت: باید محوطه اختصاصی در بندرهای غرب هرمزگان برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد شود.
عسکری نسب گفت: علاوه بر انجام طرح توسعه دریایی و افزایش زمین پسکرانه درسال های اخیر، تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و هم چنین تسهیل شرایط ورود و خروج کانتینر و پهلودهی شناورها از دیگراقدام های انجام شده در بندرلنگه است.
این مسوول اضافه کرد: این اقدام های زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه و بندرهای تابعه آن، زیر ساخت های مناسبی در زمینه صادرات انواع کالا از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی دارد و آماده خدمات رسانی در زمینه صادرات کالا به تاجران و سرمایه گذاران است.
بندرلنگه به عنوان اصلی ‌ترین بندر تجاری منطقه‌ غرب هرمزگان علاوه ‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می ‌کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزیره های ایرانی حوزه‌ خلیج ‌فارس (سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌ نشین‌های امارات متحده عربی از جمله «دبی و شارجه»، این بندر را از بُعد کاهش هزینه ی حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.