به گزارش ایرنا، احمد سایانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعمیر اساسی این نوع واحدها توسط نیروهای پیمانکار داخلی و با نظارت و تلاش کارکنان و متخصصان نیروگاه خلیج فارس انجام گرفت.
وی در ادامه بیان داشت: در طول تعمیرات اساسی که هر 24 هزار ساعت کارکرد انجام می شود، اقدام های اساسی در بخش های تعویض پره های ثابت و متحرک توربین، بازدید و تعویض قطعات محفظه احتراق، بازدید و تعویض قطعات ضروری ژنراتور انجام گرفت.
مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس ابراز کرد: با توجه به درپیش بودن فصل تابستان شش واحد این نیروگاه در طول ماه‌ های آینده به صورت تمام وقت برای تامین برق مطمئن و پایدار در مدار تولید قرار دارند.
وی عنوان کرد: تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس با شش واحد 165.1 مگاوات در سال گذشته به ظرفیت 990 مگاوات ساعت به میزان پنج میلیون و 120 هزار و 611 مگاوات ساعت رسید و این تولید با توجه به شرایط گرم آب و هوایی تابستان گذشته کم‌ نظیر است.
سایانی گفت: نیروگاه گازی خلیج فارس به عنوان حامی محیط زیست در تولید انرژی پاک سال 87 با ظرفیت 6 واحد گازی بهره برداری شده و بیشتر از یک سوم تولید برق استان را بر عهده دارد.
نیروگاه گازی خلیج فارس در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و 11 کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید 990 مگاوات است که شامل 6 واحد گازی 165 مگاواتی در زمینی به مساحت 10 هکتار ساخته شده است.
سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز (گازوئیل) است که گاز مورد نیاز آن از طریق یک خط لوله 16 اینچی از پالایشگاه گاز سرخون و قشم تامین می ‌شود و گازوییل آن نیز از طریق تانکرهای حامل سوخت در 2 مخزن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب ذخیره می‌ شود.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.