به گزارش ایرنا، زهرا یعقوب نژاد عصر سه شنبه در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در فرمانداری بندرعباس برگزار شد، جمعیت زنان استان هرمزگان را 869 هزار و 601 نفر اعلام کرد که 54.5 درصد آن شهری و 45 درصد روستایی است.
وی در ادامه بیان داشت: نسبت ازدواج به طلاق در استان هرمزگان 11.3 دهم درصد بوده و رقم کشوری آن 6دهم درصد است.
مدیرکل اموربانوان استانداری هرمزگان هم چنین گفت: رقم طلاق در سطح استان 3.6 دهم درصد و در سطح کشور 4.3 دهم است.
یعقوب نژاد ادامه داد: تاکنون اطلاعات 151 نفر زن کارآفرین در استان هرمزگان که توانسته اند در نمایشگاه های ملی و بین المللی آثار فاخری ارائه دهند، در سامانه بانک اطلاعات امور بانوان استانداری این استان ثبت شده است.

**وجود 99 صندوق خرد زنان روستایی در هرمزگان
وی تعداد صندوق های خرد زنان روستایی را 99 صندوق اعلام کرد و بیان داشت: هم چنین در دولت یازدهم 24 بوستان مخصوص بانوان احداث شد که چهار مورد آن در شهر بندرعباس قرار دارد.
مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان در عین حال خواستار حمایت معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری جهت تجهیز و تکمیل بوستان ها در استان هرمزگان شد.
یعقوب نژاد در بخش دیگری از سخنان خود آمار دهیاران زن در این استان را 89 دهیار خانم در سال 95 اعلام کرد که این تعداد در سال گذشته به 101 نفر رسیده است.
وی گفت: هم چنین در دولت تدبیر و امید هفت مدیرکل زن عضو شورای اداری و 31 رییس اداره در استان هرمزگان از زنان منصوب شدند.

** 138 تشکل حوزه بانوان هرمزگان فعال است
این مسوول تعداد تشکل های فعال در حوزه های اجتماعی و فرهنگی این استان در حوزه زنان را 138 تشکل اعلام کرد و بیان داشت: در اجرای طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده ها در جوامع محلی در بهمن ماه سال گذشته فاز سوم این طرح اجرا شد.
یعقوب نژاد اجرای طرح غربالگری در بین زنان را یکی از نیازهای جدی و ضروری در حوزه سلامت بانوان استان دانست و تاکید کرد: سلامت بانوان یکی از اولویت ‌ها در استان هرمزگان است.
وی در پایان مصوبه خرید دستگاه ماموگرافی و اختصاص دو میلیارد تومان به صندون فعالیت بانوان روستایی استان هرمزگان را از مصوبه های مهم کارگروه اموربانوان و خانواده در سال گذشته اعلام کرد.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.