به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان افزود: در این راستا مکاتبه هایی با وزیران، استانداران و فرمانداران صورت گرفته و در حال پیگیری است.
وی بیان داشت: بانوان توانمند و فرهیخته با حضور و مشارکت در عرصه های مختلف مدیریتی می توانند در تربیت و ساختن یک جامعه تاثیر گذار باشند.
معاون رئیس ‌جمهوری در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: هم اکنون 8 نفر از مدیران کل استان هرمزگان زن هستند اما باید این آمار ارتقاء یابد تا شاهد استفاده از توان بانوان در دستگاه‌ های اجرایی باشیم.

**اجرای عدالت جنسیتی نیاز به همکاری دستگاه های دولتی دارد
ابتکار در ادامه گفت: تحقق عدالت جنسیتی و توجه به ارتقای جایگاه بانوان از جهت گیری های مهم دولت تدبیر و امید است که همه دستگاه ها و بخش ها موظف به اجرای این امر هستند.
وی اضافه کرد: بانوان در حوزه ورزش و تحصیل (دختران بازمانده از تحصیل) دچار عقب ‌ماندگی جدی هستند و این امر کم تحرکی و مشکلات روحی و روانی را به همراه دارد که باید برای جبران این آسیب ها برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.
معاون رئیس ‌جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: برای پایش، رصد و پیشبرد سیاست‌ ها در مساله بانوان پنج ‌صدم درصد بودجه استانداری ‌ها به اداره کل زنان و خانواده اختصاص می‌ یابد.
ابتکار ادامه داد: هدف‌ گذاری ما داشتن خانواده شکوفا و ضرورت ارتقاء گفت و گوی درون خانواده و آموزش‌ های قبل، حین و بعد ازدواج است.
وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار و روستایی به طور ویژه مورد توجه دولت بوده و حتی کارگروه ویژه‌ای در این راستا تشکیل ‌شده است.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: با وجود هجمه ‌هایی که از سوی منتقدان در جهت ناکارآمدی دولت صورت می گیرد اما رئیس جمهوری با تلاش و جدیت به دنبال خدمت به مردم است تا همگرایی و رضایت عمومی را افزایش دهد.

**تشویق بانوان هرمزگان برای پوشش لباس سنتی قابل ستایش است
معاون رئیس ‌جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد: تشویق بانوان هرمزگان برای پوشش لباس سنتی و محلی از سوی استاندار امری قابل ستایش بوده که موجب رونق و هویت ملی، نشاط اجتماعی، رعایت حجاب و عفاف و حفظ سنت ها می شود.
ابتکار افزود: تنوع قومیتی و فرهنگی هرمزگان ظرفیت بزرگی است و پوشش سنتی زنان گواه این مدعاست که باید این سنت ارزشمند در سایر استان های کشور نیز اجرا شود.
وی با اشاره به این که برای عرضه محصولات تولیدی نیاز به بازاریابی است، گفت: امروز کالاهای ارزشمند و با کیفیتی در استان ها تولید می شود اما بازاریابی مناسبی ندارند.
معصومه ابتکار در سفر یک روزه خود به بندرعباس مرکز استان هرمزگان با برخی تشکل های حوزه زنان دیدار و در نشست شورای اداری این استان نیز شرکت کرده و هم چنین نشستی با احزاب سیاسی استان خواهد داشت.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.