داوود غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با حمایت دولت و همکاری مردم انجام می شود.
وی بیان داشت: یکی از اقدام هایی که برای شناسایی محله‌ های فرسوده و حاشیه نشین در هرمزگان انجام شد، استفاده از پهباد بود که با این اقدام نقشه‌ برداری به خوبی و با بازدید میدانی صورت گرفت.
مدیر اداره عمران و بهسازی شهری هرمزگان اظهار کرد: بعد از شناسایی صورت گرفته به ساکنان محله ها جهت تشکیل پرونده اطلاع‌ رسانی شد.

**طرح بازآفرینی شهری از محله چاهستانی ها کلید خورد
غلامی در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح بازآفرینی شهری در هرمزگان از سال گذشته بنا به دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهر بندرعباس و محله چاهستانی ها آغاز شد که تاکنون اقدام های خوبی صورت گرفته است.
غلامی اضافه کرد: با تاکید استاندار هرمزگان در نشست ستاد بازآفرینی استان جهت بازگشایی معابر اصلی 12، 16 و 24 متری در محله چاهستانی ها، روند پیشرفت کار به‌ صورت جدی توسط مدیران فنی استانداری و اداره عمران و بهسازی استان بررسی و گزارش مکتوب به استانداری ارسال می ‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به خاطر اهمیت موضوع هر هفته نشست ستاد بازآفرینی به ریاست استاندار هرمزگان برگزار شده و آخرین اقدام ها و گزارش ‌ها در آن ارائه می ‌شود.
مدیر اداره عمران و بهسازی هرمزگان اظهار کرد: تاکنون محله «چاهستانی ها» در خصوص طرح بازآفرینی از روند بسیار خوبی برخوردار بوده که اعتماد و رضایت ساکنان محل را به همراه داشته و یک الگوی مناسب در استان به شمار می آید.
غلامی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 2 هزار و 500 فقره پرونده برای ساکنان محله «چاهستانی ها» تشکیل ‌شده و 800 سند مالکیت دریافت شده است.
وی گفت: این طرح با همکاری معتمدان محلی، راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری بندرعباس در حال انجام است.
استان هرمزگان دارای 2 هزار و 391 هکتار بافت فرسوده شهری است که شهر بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سکونتگاه های غیر رسمی آن 43 درصد است.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.