به گزارش ایرنا، انوشیروان پیش دار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نمایش از تولیدات حوزه هنری هرمزگان است و کارگردانی آن را حسن ذاکری برعهده دارد.
وی بیان داشت: این نمایش روایت دانشجوی ترم آخر مهندسی سیالات است که شروع به خواندن کتابی با عنوان (رمان سمپاشی) می کند و موضوع آن مربوط به عملیات کربلای چهار است.
رئیس حوزه هنری هرمزگان اظهار کرد: این نمایش را رضا گشتاسب نوشته است و جعفر قاسمی، ابوالقاسم احدیان، شیوا قاسمی، طاهره آزادی، طیبه جوکار شهرستان، فرنگیس لرستانی پور، سکینه باشنده، حسن ذاکری، سیاوش یاری، محمد اسدی، ابوذر ذاکری و امیرعلی فرزام مقام در آن ایفای نقش می کنند.
پیش دار اضافه کرد: هدف جشنواره ایثار خلق تجربه ‌های نو و کشف افق‌های تازه در عرصه تئاتر با موضوع ایثار و شهادت، بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، انقلاب و دفاع مقدس، تبیین عنصر ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی در اندیشه اسلامی و ملی و بازنمایی تاثیر فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی بر جامعه امروز ایران است.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه حوزه هنری حمایت از هنرمندان متعهد به انقلاب اسلامی و وظیفه هنرمندان تولید آثار هنری فاخر و ارزشی است تا از این رهگذر شاهد تقویت بعد فرهنگی انقلاب باشیم.
ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار از 21 تا 24 اردیبهشت در 2 بخش صحنه ای و خیابانی به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می شود.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.