به گزارش ایرنا، مراد زرهی روز یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای این طرح در جمع مدیران شهرستان افزود: جی نف ( G-NAF ) یکی از طرح های مهم دولت الکترونیک و از طرح های ملی است که باید دستگاه های اجرایی بندرلنگه، شهرداری ها، بخشداری ها و اداره پست در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی بیان داشت: تبادل اطلاعات در حوزه های مختلف کشور، کاهش هزینه نهادها و دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات و ترویج فرهنگ استفاده درست از آدرس استاندارد ملی در میان شهروندان در زمان بحران از مهم ترین مزایای اجرای طرح یاد شده است.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری بندرلنگه اظهار کرد: این طرح هم چنین سبب جلوگیری از تصرف زمین ملی در مناطق شهری و روستایی و جلوگیری از زمین خواری و فساد اداری می شود که می توان آن را به عنوان یکی از شاخص های طرح ارتقای سلامت اداری دانست.
زرهی یاد آورشد: مهم ترین اصل در این طرح، داشتن بلوک بندی شهرها و روستاهاست چرا که اطلاعات پایه و اساسی این طرح بر اساس طول و عرض جغرافیایی و مختصات و نشانی استاندارد سنجیده می شود.
وی گفت: پس از آماده سازی زیرساخت ها و پارسل بندی نقشه ها، پلاک گذاری ساختمان ها و نام گذاری کوچه های شهرستان بندرلنگه تا پایان سالجاری انجام می شود.
پایگاه نشانی ملی مکان مرجع از سال 94 در ایران عملیاتی شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به وجود برخی چالش ها هم چون نبود نقشه های پارسل بندی شده بومی، وجود خیابان های بدون نام، ساختمان های بدون پلاک و غیره بر آن شد تا سامانه متمرکز بر اساس کد پستی و بانک اطلاعاتی که یکی از غنی ترین بانک های اطلاعات مکانی است، را ایجاد کند.
طرح ملی جی.نف (GNAF) یا فایل ملی نشانی ژئوکد شده، قرار است با هدف یکسان سازی نشانی همه مکان های کشور در حال پیاده سازی است.
اکنون دستگاه ها یا افراد نشانی خود را به شکل های مختلف در اختیار دیگران قرار می دهند اما با اجرای نظام آدرس استاندارد و یکسان ملی ایرانیان همه این مشکل ها برطرف و آدرس یابی آسان می شود.
شهرستان بندرلنگه با 159 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.