محسن زینلی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد کتابخانه با مشارکت خیران در شهرها و روستاهای مختلف استان هرمزگان ساخته شده و آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان بهره بردار فضای کتابخانه ‌ای بوده و در راستای وظیفه ذاتی خود در بخش دولتی و غیردولتی به صورت مستمر در حال رایزنی برای تعریف پروژه‌ های عمرانی جدید و جلب مشارکت خیران است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان بیان کرد: طبق قانون، ساخت طرح های عمرانی به دستگاه های متولی اجرای طرح های عمرانی مانند راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری ها واگذار شده و نمی ‌توان آمار دقیقی از تعداد طرح های پیش بینی شده ارائه کرد.
زینلی در عین حال ابزار کرد: تمامی کتابخانه‌ های نیمه تمام دولتی این استان در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری تکمیل می شوند.
وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری خیران تا پایان برنامه ششم توسعه در شهرهای جدید و روستاهای پرجمعیت هرکدام یک کتابخانه راه اندازی شود.

** نوسازی 10 کتابخانه عمومی در سال گذشته
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال گذشته 4 باب از کتابخانه ‌های عمومی شهرستان بندرعباس و 6 باب در شهرستان های دیگر استان نوسازی شدند.
زینلی، افتتاح 2 باب کتابخانه عمومی در قشم و خمینی شهر بشاگرد، تجهیز بخش کودک و شاداب سازی فضای کتابخانه‌ های عمومی، پیگیری راه اندازی کتابخانه ‌های خیرساز در مناطق بدون کتابخانه و تعریف ردیف اعتبار اختصاصی در راستای تجهیز طرح خیرساز را از دیگر فعالیت های انجام شده در سال گذشته برشمرد.
این مسوول یاد آور شد: نوسازی و بهسازی کتابخانه ها با توجه به اعتباراتی که به بحث عمرانی و تجهیزاتی کتابخانه ‌های عمومی استان اختصاص می یابد، انجام می شود.
به گفته وی، زینلی ویژگی بارز کتابخانه ‌های عمومی این است که به عنوان یک پایگاه فرهنگی فعال شناخته می‌ شوند و برنامه‌ های فرهنگی برای اقشار و گروه های سنی مختلف برگزار می‌ کنند.

** 64 کتابخانه عمومی در هرمزگان وجود دارد
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان اضافه کرد: بیشتر کتابخانه‌ های روستایی مرکز فعالیت های فرهنگی روستای خود بوده و حتی روستاهای همجوار را نیز زیر پوشش قرار می ‌دهند.
زینلی یادآور شد: شهرستان بندرعباس با 10 باب کتابخانه عمومی بیش ترین تعداد کتابخانه را در سطح استان هرمزگان دارد و در شهرستان های ابوموسی، سیریک و بندر خمیر تنها یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان، 64 کتابخانه عمومی وجود دارد که 49 باب آن نهادی و 15 باب آن مشارکتی است که 45 باب آن در شهر و 19 باب آن در روستا قرار دارد.
کتابخانه های عمومی مشارکتی کتابخانه هایی هستند که با تامین مکان، تجهیزات و نیروی انسانی، توسط افراد، سازمان ها و مؤسسه های دولتی و غیردولتی با مشارکت نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور در اموری نظیر تأمین منابع کتابخانه ‌ای، تجهیزات، نرم افزار، خدمات آموزشی کتابداری در قالب قرارداد مشارکت، تأسیس و اداره می ‌شود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.