به گزارش ایرنا، امامان جمعه هرمزگان در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و با اشاره به در پیش بودن ماه پرفضیلت رمضان و بیان مناسبت های پیش رو، به برخی از مشکلات و چالش های موجود در کشور و استان اشاره کرده و خواستار بررسی جدی موضوع از سوی متولیان امر شدند.

** امام جمعه بندرعباس: دولت به وضعیت معیشتی معلمان رسیدگی کند
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس تکریم معلمان را وظیفه جامعه و رسیدگی به وضعیت معیشتی آن ها را از وظایف جدی دولت دانست.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: احترام به معلم سفارس دین اسلام است و در کلاس درسی اسلامی است که حرمت معلم حفظ شود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری و روز معلم افزود: سقوط فرهنگ یک جامعه زمانی است که علم معلم و عالم در آن جامعه جایگاهی نداشته باشد.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به درپیش بودن بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی، این دو شخصیت را از مفاخر بزرگ حوزه های علمیه دانست که اگر نبودند حوزه های علمیه ای هم وجود نداشت.
آیت الله نعیم آبادی جایگاه حوزه های علمیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امثال کلینی ها و صدوق ها بودند که حوزه ها را حفظ کردند.
وی ادامه داد: دشمنان به جهت شناخت از این جایگاه ارزشمند است که به حوزه های علمیه حمله کردند چون می دانند حوزه محل رشد اندیشه های امثال کلینی ها و صدوق ها است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: کسی که می گوید حوزه علمیه نمی خواهیم برای این است که تبلیغات منفی کتاب های انجیل و دنیای مسیحت او را گمراه کرده است.
آیت الله نعیم آبادی هم چنین به درپیش بودن روز بیماری های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و ادامه داد: دولت نمی تواند همه مخارج این دسته از بیماران را بپردازد لذا در این شهر که نه افراد پولدار و نه فقیر کم نیست، ثروتمندان باید با دارایی خود دست این بیماران را بگیرند.
وی یاد آور شد: استان هرمزگان که از آن به عنوان پایتخت اقتصادی یاد می شود و با وجود این همه ثروت نباید مردم آن دچار فقر و مشکلات درمانی متعدد باشند.

**کیش
امام جمعه کیش با تبریک روز معلم خواستار توجه بیشتر مسوولان و برنامه ریزان کشور به رفع مشکلات و نیاز های معلمان شد.
حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در جزیره کیش افزود: توجه به وضعیت معیشتی و مسکن معلمان این قشر اثر گذار جامعه امری ضروری است.
امام جمعه کیش افزود: وظیفه اسلامی و مهم معلمان نیز انسان سازی و تعلیم و تربیت انسانهای سالم و مومن است.
حسن زاده در ادامه با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) و برشمردن دستاوردهای زمان ظهور منجی عالم بشریت افزود: در سایه حکومت مهدوی خیر و برکت فراوانی سراسر جهان را فرا می گیرد.
وی گفت: در دوران حکومت مهدی موعود بشریت از چنگال فقر رهایی می یابد و مردم با روحیه قناعت پیشه گی از هر چیزی بی نیاز می شوند.
خطیب جمعه کیش در ادامه سخنانش به دهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شورا ها اشاره و افزود: شوراها ظرفیت اجتماعی مناسبی برای حل مشکلات مردم هستند که مسوولان منطقه آزاد کیش نیز در مسیر برنامه های جامع خود از ظرفیت آن بهره خواهند گرفت.

**بندرلنگه
امام جمعه بندرلنگه با اشاره به نقش مهم کارگران در رشد و توسعه اقتصادی، گفت: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر رفع مشکلات کارآفرینان و کارگران دارند و همه مسوولان باید در جهت رفع این مشکلات تلاش کنند.
حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی با اشاره به اینکه امروز اسکتبار برای مبارزه با جمهوری اسلامی از راه اقتصادی وارد شده، افزود: کارگران نقش مهمی در اقتصاد دارند و باید مشکلات آنها از سوی مسوولان در کوتاهترین زمان ممکن رفع شود.
وی تاکید کرد: براساس فرمایش های مقام معظم رهبری تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌ ها، ظرفیت‌ های داخلی و چشم نداشتن به بیگانگان است.

**میناب
امام جمعه میناب نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به تلاش ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) در جهت حفظ و تامین امنیت جامعه، گفت : سربازان گمنام امام زمان (عج ) توانسته اند امنیت را در جامعه نهادینه کنند.
حجت الااسلام حسین معتمدی فر بیان داشت: نیروهای وزارت اطلاعات چشم های بیدار کشور هستند که همه مسایل و توطئه ها را رصد و خنثی کرده و امروز امنیت پایدار در کشور را مدیون این سربازان هستیم.

**پارسیان
امام جمعه پارسیان با اشاره به نقش مهم معلمان و کارگران در رشد و توسعه جامعه، گفت: این دو قشر سهم بسزایی در اعتلای اهداف انقلاب دارند و با وجود مشکلات بسیار ، همواره سعی در انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن دارند.
حجت الاسلام هادی میرزایی با بیان اینکه امروز دشمن از مسیر اقتصاد وارد جنگ با کشور شده، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی ابزار اقتصادی را به سلاح قوی تبدیل کردند و حتی برجام و پایبندی کامل ایران هم تغییری در این رویارویی به وجود نیاورده است.
وی با انتقاد از صحبت های برخی مسوولان در خصوص داشتن مناسباتی با امریکا، اظهار کرد: این استراتژی نشان از نبود تشخیص نقاط ضعف و قوت خود و حریف است.
حجت الاسلام میرزایی با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، خاطرنشان کرد: امروز با تلاش و همت سربازان گمنام امام زمان (عج) و همدلی و همکاری دستگاه‌ های اطلاعاتی، انتظامی و نظامی، شاهد امنیت پایداری در کشور هستیم .

**حاجی آباد
امام جمعه حاجی آباد نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان گفت: همه مسوولان باید بر مصرف کالاهای داخلی در دستگاه های اجرایی نظارت ویژه داشته باشند و نسبت به نهادینه سازی این امر در میان مردم تلاش کنند.
حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری با اشاره به دیدار کارگران و کارفرمایان با مقام‌ معظم ‌رهبری اظهار داشت: دولت، مجلس، قوه‌ قضائیه باید از کار، کارگر و کارفرمای ایرانی حمایت کنند و اگر کالای ایرانی مورد حمایت جامعه قرار گیرد، شاهد ایجاد تولید و اشتغال در جامعه و بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود.
وی با تاکید بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و همچنین پیشگیری از واردات بی رویه برخی کالاها، گفت: با وجود داشتن محصولات با کیفیت، واردات بی‌رویه مانع رونق تولید در کشور شده که دولت باید با این امر به صورت جدی برخورد کند.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.