رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی هرمزگان در حاشیه آغاز این مسابقه به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت کنندگان حاضر در این رقابت از کشورهای هند، روسیه، ایران و آذربایجان هستند.
شهریار ایرجی تعداد شرکت کنندگان در این رقابت را 39 شرکت کننده با 20 خودرو عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان مسیر کشورهای هند، ایران، آذربایجان، روسیه و برعکس را طی می کنند.
وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان روز جمعه از طریق مرز دریایی کشور هند وارد بندرعباس شدند تا ادامه مسیر خود را از این شهر پیگیری کنند.
ایرجی اظهار کرد: این مسابقه با هدف ایجاد ارتباط ورزشی بین چهار کشور ایران ، آذربایجان ، هند و روسیه انجام می شود.
مسابقه رالی اتومبیلرانی کریدور بین المللی شمال - جنوب قرار بود روز گذشته از محل پارک غدیر بندرعباس انجام شود که به دلیل برخی ناهماهنگی ها و ترخیص نشدن خودروها، این رقابت به امروز موکول شد.
کریدور شمال - جنوب یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی برای اتصال کشورهای جنوب به کشورهای شمالی، روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر است.
کریدور شمال - جنوب مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا است که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزانتر است.
کریدور ترانزیتی بین‌المللی شمال - جنوب، صادرات از سواحل غربی هند را از بندرعباس و بندر چابهار در ایران و کشورهای آسیای میانه و روسیه به اروپا انتقال می‌دهد.
7198/ 7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.