مهدی عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان حاجی آباد با 85 هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای، رتبه نخست کشت گلخانه ای را در هرمزگان دارد.
وی افزود: این گلخانه ها در مناطق حاجی آباد، شهدادی، سرچاهان، شمیل، علی آباد، فارغان و گنج قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد، تولید سالیانه محصولات گلخانه ای حاجی آباد را افزون بر 21 هزار تن اعلام کرد که بیشترین سطح زیرکشت با 41 هکتار مربوط به منطقه شهدادی است.
عباسپور ادامه داد: عمده محصولات تولیدی این گلخانه ها شامل گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، خیارسبز، فلفل و حدود 2 هکتار تولید گل شاخه بریده است.
وی، بازار فروش داخلی محصولات گلخانه ای حاجی آباد را استان های قم، تهران، یزد و بندرعباس اعلام کرد و ادامه داد: 80 درصد گوجه این شهرستان جنبه صادراتی دارد.
به گفته این مسوول، از امسال نیز محصولات صادراتی به کشورهای قزاقستان، ارمنستان، عراق نیز ارسال می شود که عمده آن ها فلفل و گوجه فرنگی است.
عباسپور، میزان تسهیلات برای احداث گلخانه ها در سال گذشته را نزدیک به 110میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: درسال جاری نیز از 39 طرح درنظر گرفته شده 4 طرح با اعتبار 81 میلیارد و 600میلیون ریال به زودی عملیاتی می شود.
مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد خاطرنشان کرد: احداث گلخانه های کشاورزی و کشت های گلخانه ای به دلیل سود آوربودن، توجیه اقتصادی و مصرف بهینه آب یکی از اصلی ترین استراتژی های سازمان جهاد کشاورزی است.
بازده زمانی کشت و برداشت محصولات گلخانه ای در شهرستان حاجی آباد اواخر مرداد تا اواخر اردیبهشت ماه است.
هم اکنون وسعت گلخانه های استان هرمزگان 205 هکتار با تولید سالانه 50 هزار تن محصول خارج از فصل است که این میزان طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان باید در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه های 10ساله به 5 هزارهکتار افزایش یابد.
9887 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.