فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از مرحله اول یکی از سایت های پرورش میگو در شرق بندرعباس در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اعتبار در مدت سه سال برای تکمیل زیر ساخت های مزرعه های پرورش میگو در استان هرمزگان هزینه می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر مبلغ یاد شده از بودجه های استانی نیز برای تامین زیرساخت ها و تقویت آن ها استفاده می شود و متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش مورد حمایت قرار می گیرند.
استاندار هرمزگان در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش مزرعه های پرورش میگو، ابراز داشت: هم اکنون هفت هزار هکتار زمین در این استان به پرورش میگو اختصاص یافته است.
همتی ادامه داد: براساس برنامه های در دست اقدام مساحت مزرعه های پرورش میگو تا پایان سال جاری از 10 هزار هکتار افزون تر خواهد شد.
وی اضافه کرد: تلاش می شود تا پایان سال جاری 10 هزار هکتار بعدی برای آغاز پرورش میگو آماده شود.
رییس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان بیان کرد: پرورش میگو ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در کشور است که شاهد نهادینه شدن این فعالیت اقتصادی در هرمزگان هستیم.
مرحله نخست این سایت پرورش میگو توسط بخش خصوصی در مساحت 400 هکتار اجرایی شده و برای آن سرمایه ای افزون بر 700 میلیارد ریال از منابع سرمایه بخش خصوصی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.
همچنین با حضور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی مرحله دوم این سایت پرورش میگو در مساحت 500 هکتار آغاز شد که با تکمیل آن مجموع تولید این سایت هشت هزار تن میگو در سال خواهد شد.
3219/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.