دکتر سید حسین داوودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: هر چند افرادی که هم اکنون به برخی مسائل صنفی خود معترض هستند، با دانشگاه علوم پزشکی قرارداد مستقیم ندارند اما آن ها را همکار خود دانسته و از تمام ظرفیت های قانونی برای احقاق حقوق آنان استفاده می کنیم.
وی توضیح داد: با توجه به اهمیت خدمات رسانی در حاشیه شهرها، سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان با سه شرکت قرارداد بست تا افرادی از طریق این شرکت ها جذب شده و به جمعیت ساکن در منطقه های حاشیه شهر بندرعباس خدمت رسانی کنند.
وی یادآور شد: طبق توافق صورت گرفته، این سه شرکت باید بر اساس قانون اداره کار به کارکنان خود حقوق پرداخت کنند و افراد بر اساس استانداردهای مشخص ‌شده جذب و به کار گرفته شوند و دانشگاه به این شرکت‌ ها به‌ صورت سرانه مبتنی بر عملکرد پرداختی خواهد داشت.
داوودی متذکر شد: ملاک پرداخت به کارکنان طبق شرایط و قوانین اداره کار خواهد بود و مرجع رسیدگی به ابهامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: این افراد بخش مهمی از تکمیل کنندگان زنجیره بهداشت و درمان هستند و چنانچه ثابت شود در پرداخت حقوق قانونی آنان قصوری صورت گرفته با شرکت های طرف قرارداد برخورد جدی خواهیم داشت.
روز چهارشنبه تعدادی از شاغلان در طرح تحول سلامت با حضور مقابل استانداری هرمزگان خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
کاهش حقوق دریافتی نسبت به سال گذشته مهمترین مشکل مطرح شده از سوی این افراد بود.
2094/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.