به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور عصر یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: آلودگی هوا یکی از معضل های زیست محیطی جدی در منطقه صنعتی غرب بندرعباس است که به گفته کارشناسان محیط زیست تاثیرهای سوئی بر محیط زیست منطقه دارد.
وی تصریح کرد: این معضل زیست محیطی در وهله اول باید مورد توجه جدی مسئولان و متولیان امر قرار گیرد و از سوی دیگر، به نحو مناسب باید اندازه گیری، ارزیابی، پایش و کنترل شود.
عفیفی پور اظهار کرد: غلظت بسیاری از این آلاینده های محیط زیستی در ساعت های مختلف شبانه روز به وضعیتی بالاتر از حد استاندارد می رسد و از همین رو کنترل آلاینده ها به عنوان یک اقدام زیست محیطی و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع باید مورد تاکید باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: بهترین راهکار در این مسیر، استفاده از ایستگاه های آنلاین سنجش استانداردهای هوای پاک است که در همین راستا ایستگاهی بر اساس تبصره 3 ماده 11 قانون هوای پاک در بندر شهید رجایی راه اندازی شده است.
این مقام مسئول بیان داشت: با هدف اتخاذ و اجرای تصمیم های مدیریتی در راستای حفاظت از محیط زیست و حمایت از نیروی کار شاغل در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، از این پس وضعیت استانداردهای هوا به صورت آنلاین توسط مدیریت بندر رصد می شود.
بیست و دوم آوریل همزمان با دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک نام گرفت تا تمامی کشورها هر سال در این روز با پیشنهاد و ارایه برنامه های مدون و جامع بتوانند در مسیر حفظ این کره خاکی اقدام های موثری را به خوبی انجام دهند.
مراسم روز جهانی زمین پاک هر ساله 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می‌کند که نباید زمین و حفظ محیط زیست کره زمین را فراموش کنند.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.