به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: به دستور رییس جمهوری احیای بافت های فرسوده شهری از محله چاهستانی های بندرعباس آغاز شده و باید یکی از مهم ترین وظایف راه و شهرسازی، احیای این بافت باشد.
وی بیان داشت: افراد ساکن در محله چاهستانی ها از وضعیت نامناسب مسکن و کوچه های تنگ و باریک برخوردارند و هیچ گونه امکانات محلی نیز در آن وجود ندارند.
«شهرستان بندرعباس با وسعتی بیش از 7 هزار هکتار از جمله نخستین شهرهایی است که معضل حاشیه‌ نشینی را داخل محدوده شهری تجربه می کند.
هم اکنون 3 هزار و 500 هکتار و حدود نیمی زمین در شهر بندرعباس دارای اسکان غیر رسمی است که یکی از محله های حاشیه ‌نشین محسوب می ‌شود.
افزون بر 500 خانوار بندرعباس در مناطق پرخطر شهری قرار گرفته اند.»
استاندار هرمزگان هم چنین اظهار داشت: سال گذشته یک هزار کیلومتر راه روستایی در این استان احداث شد که این اقدام نشان از سرعت عمل و ظرفیت بالای راه و شهرسازی در انجام این طرح ها دارد.
*30 درصد روستاهای هرمزگان راه مناسبت ندارند
مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان نیز گفت: 30 درصد از روستاهای این استان از راه مناسب برخوردار نیستند که بیشتر آن ها در مناطق سخت گذر و کوهستانی هستند.
غلامحسین شیری افزود: هم اکنون 277 روستای بالای 20 خانوار هرمزگان بدون راه مناسب آسفالته است که برای این روستاها باید یکهزار و 782 کیلومتر راه ساخته شود.
وی بیان داشت: برای این منظور از شهریور ماه سال گذشته اجرای هزار کیلومتر دوم آسفالت راه های روستایی در برنامه اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت و شهریور امسال 500 کیلومتر از این طرح، آسفالت و به بهره برداری می رسد.
این مسوول اظهار کرد: مهم ترین مشکل راه و شهرسازی هرمزگان در حوزه راه روستایی، تامین منابع مالی، قیر و پراکندگی روستاها است.
شیری ادامه داد: هم چنین امسال احداث 400 کیلومتر راه و ساخت یکهزار و 600متر پل بزرگ به طول یک هزار و 583 متر با اعتبار افزون بر 6 هزار و 450 میلیارد ریال در دست اقدام است.
وی گفت: تقاطع جاده چارک، محور چارک - بندر مقام، محور کمشک به حمیران، رینگ جزیره هرمز، محور دو کوه به احمدی در راستای تامین منابع مالی تا پایان سال جاری اجرا می شود.
7195/ 6048

آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.