به گزارش ایرنا، عاطفه جمالی روز یکشنبه در نخستین نشست ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، کتاب های کلاسیک را بخشی از هویت، فرهنگ و تاریخ یک جامعه دانست و افزود: آموزه‌ های این کتاب‌ ها تاریخ ‌مصرف ندارند و چون به صورت عموم به مسائل اساسی انسانی پرداخته اند برای تمام دوره‌ ها و جوامع قابل بهره ‌گیری می باشند.
وی ادامه داد: همه‌ ادبیات دنیا پیشینه شفاهی دارند و اگر اثری باقی ماند یعنی ریشه دارد و نویسنده آن توانسته است فرهنگ پیش از خود را تشخیص دهد، بنابراین با توجه به مشترکاتی که بین مسائل امروزی و قبل وجود دارد خواندن این آثار به همزاد پنداری نویسنده در داستان‌ هایشان کمک می کند.
وی عنوان کرد: در این نوشته‌ ها، شخصیت‌ ها، احساسات، تجربیات، ارزش ‌ها و دیدگاه ‌های بیان‌ شده را در جامعه امروزی پیدا می ‌کنیم و اگر دغدغه ‌مند باشیم سئوال‌ های مهمی برایمان پیش می‌ آید که به دنبال پاسخ این پرسش‌ ها بسیاری از گره‌ های ذهنی باز خواهد شد.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: خواندن کتاب ‌های کلاسیک برای تمامی کسانی‌ که سودای نویسندگی دارند به شدت الهام بخش است و می تواند پایه و اساس نوشته‌ های آن‌ ها قرار بگیرد، زیرا این متون ثبت شده هستند و به راحتی قابل استناد از لحاظ قواعد نوشتن وحتی واژه‌ های به کار گرفته در آن ها است.
به گفته جمالی، با مطالعه ادبیات تخیلی نیز می‌ توان با ویژگی‌ های داستان‌ های تخیلی و دنیای رمز‌آلود نویسنده‌ ها آشنا شد.
جمالی «آدمک چوبی اثر کارلو کوکودی»، «زنان کوچک اثر لوییزا می الکات»، «آلیس درسرزمین عجایب» اثر چارلز لاتویج دادسون، «غول بزرگ مهربان» چارلی و «کارخانه شکلات سازی»، «روباه شگفت انگیز» از آثار رولد دال و باغ مخفی اثر فرانسیس ها جسن برنت را بخشی از کتاب‌ های کلاسیک جهانی نام برد.
نخستین نشست ادبی نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس با حضور عاطفه جمالی، دکترای زبان وادبیات فارسی و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان برگزار شد.
نشست‌های ادبی اعضای این کانون هر ماه یک بار با حضور اعضای ادبی مراکز پنجگانه بندرعباس در محل مجتمع فرهنگی هنری آفرینش واقع در خیابان آیت االله غفاری برگزار می ‌شود.
9887/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.