ناهید سلیمانی احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان ونوجوانان در 10 موضوع شامل «کتاب ‌سازی»، «کاردستی»، «سرود و پویانمایی» ویژه‌ کودک و نوجوان، «‌قصه‌ گویی» و «داستان ‌نویسی» ویژه‌ بزرگسال برگزار می شود.
وی افزوده شدن چهار موضوع جدید «پژوهش اعضا»، «تمبر پستی و کارت‌ پستال‌ سازی»، «نامه‌ ای به امام» و «خاطرات زیارت» را از محورهای جشنواره امسال عنوان کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ادامه داد: قدمگاه عشق(هجرت امام ‌رضا(ع) از مدینه تا خراسان)، سبک زندگی امام رضا(ع)، (اخلاق و آداب، زهد و عبادت، علم و دانایی، رافت و مهربانی، سخاوت و بخشش و طب ‌الرضا(ع) از دیگر محورهای موضوعی این جشنواره است.
سلیمانی افزود: در این جشنواره مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، معلمان، اولیای تربیتی، دانشجویان، روحانیون، کودکان و نوجوانان اعضای مراکز فرهنگی ‌هنری و دانش ‌آموزان طرح کانون مدرسه شرکت می کنند.
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، شرکت کنندگان باید آثار مقطع ابتدایی را تا 20 اردیبهشت و مدارس دبیرستان را تا 2 خرداد به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال کنند.
سلیمانی گفت: مرحله استانی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) استان هرمزگان در اردیبهشت ماه 96 برگزار شد و از 299 اثر ارسال شده،62 اثر در بخش کاردستی، 41 اثر در بخش شعر، 16 داستان،13 نشریه،12 اثر کتاب سازی، هفت پویانمایی و 2 اثرهنری در بخش سرود، به عنوان برگزیده‌ استانی معرفی شدند.
شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از 23 تیر تا 2 مرداد همزمان با دهه کرامت برگزار و از برگزیدگان این دوره از جشنواره تجلیل خواهد شد.
9887 /2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.