به گزارش ایرنا، امام جمعه بندرعباس در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: براساس اصول نظام جمهورس اسلامی ایران باید در تمامی موقعیت ها و فرصت های تهدید، پیش بینی و پیشگیری لازم را داشته باشیم.
حجت الاسلام سید علی حسینی پور در ادامه سخنان خود بر کنترل جریان ارز و انجام پیش بینی های لازم در این حوزه تاکید کرد.
وی از دیگر وظایف دولت به تقویت فضای مجازی بومی و کنترل شبکه های اجتماعی خارجی اشاره کرد و بیان داشت: با مطالعه دقیق و بلندمدت همه امکانات و نیازهای کشور باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.
حسینی پور اضافه کرد: در هیچ امری نباید نگاه ما به بیرون از اکشور باشد تا از کشورهای غربی نسبت به مسائل سخت افزاری و نرم افزاری برای ما برنامه ریزی کنند.
امام جمعه موقت بندرعباس یادآور شد: امسال باید کالای با کیفیت ایرانی بسازیم و آن را مصرف کنیم و سرمایه خود را به جیب بیگانگان واریز نکنیم.

** علت افزایش فشار دشمنان قدرت فزاینده جمهوری اسلامی است
امام جمعه قشم نیز گفت: موفقیت های روز افزون جمهوری اسلامی برای دشمنان قابل تحمل نیست، زیرا تمام توطئه ها و برنامه ها آن ها در منطقه شکست خورد و اکنون از حضور در منطقه اظهار ندامت و پشیمانی می کنند.
حجت الاسلام رضا جوکار افزود: دشمن با شکست در زمینه نظامی، جنگ فرهنگی را آغاز کرد و در کنار آن نبرد تمام عیار اقتصادی را تحمیل کرده است تا با شکست اقتصادی زمینه اجرای برنامه های خود را فراهم کند.
جوکار ادامه داد: دشمن برای بیکار شدن جوان ایرانی در کشورهای اطراف تولیدی ایجاد کرده است تا با تولید کالا و وارد کردن آن به داخل کشور از طریق قاچاق امنیت غذایی کشور را در معرض تهدید قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: دولت نیز باید با ایجاد بسته های حمایتی از کارفرما و صنعتگر حمایت و از واردات بی رویه کالاهای مشابه تولید داخلی جلوگیری کند.

** دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است
امام جمعه کیش نیز در بخشی از سخنان خود در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: محتوای شعارهای رهبر انقلاب در نامگذاری سال های اخیر موید این است که اقتصاد هدف و اصلی ترین جبهه دشمن برای تقابل با نظام اسلامی است.
حجت الاسلام احمد حسن‌زاده افزود: هدف رهبر انقلاب از موضوع نامگذاری سالهای گذشته، بدون تردید تأکید بر مسئولان است که باید اقتصاد کشور را تقویت کرد و از آن غافل نشد.
وی با اشاره به محتوای شعار سال 97 نیز افزود: ' حمایت از کالای ایرانی ' در واقع حمایت از تولید ملی، کار، سرمایه و اقتصاد ایرانی است.
حسن زاده تاکید کرد: تحول عمومی و اصلاح امور، تحکیم مهدویت، صرفه جویی و ضرورت پرهیز از اسراف و حفظ ثروت و منابع عمومی از جمله موضوعات مورد تاکید رهبر انقلاب از سال 69 بوده است.

**استفاده از کالاهای ایرانی باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود
امام جمعه میناب نیز فرهنگ عمومی کشور را تحقق هر چه بیشتر شعار سال دانست و گفت: استفاده از کالاهای تولید داخل با هدف محقق ساختن شعار سال در کشور باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر افزود: شعار سال نباید در حد موضوعی برای سخنرانی ها، تبلیغات و شعار باشد، بلکه باید تبدیل به گفتمان شود.
وی اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی یک شعار اساسی است چرا که اگر همه کالای ایرانی بخرند نتیجه آن تولید، اشتغال بیشتر، عمران و آبادنی کشور شده و سطح معیشت مردم و امید به آینده را افزایش می دهد.

** تحقق اقتصاد مقاومتی همراهی مردم و مسوولان دارد
امام جمعه سیریک نیز در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان برمساله کم ‌آبی اشاره کرد و افزود: مسوولان به جای مبحث های حاشیه‌ ای و بی‌نتیجه به فکر معیشت مردم باشند.
حجت الاسلام حسن حیدری گفت: این روزها شاهد اخلال در بازار ارز بودیم که در مورد علت آن، ‌گمانه ‌زنی‌های مختلفی انجام شد اما واقعیت این است که امروز اوضاع اقتصادی مردم مناسب نیست.
وی تاکید کرد: همه مردم و مسوولان باید طبق فرمایش رهبر انقلاب در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود.

** موضوع مبارزه با قاچاق کالا مستمر باشد
سید محمدجواد رکنی، امام جمعه بندرلنگه نیز گفت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا، ارز و گران در جامعه برای مدت کوتاهی است و بعد فراموش می‌شود درحالی که این جدیت مبارزه باید همیشگی و مستمر باشد.
وی افزود: وقتی دنیاطلبی و خیانت در جامعه باشد دشمن وقتی به خودش اجازه رخنه و دخالت می‌دهد که اختلاف بین مسوولان باشد و صدای واحدی به گوش نرسد.
9887/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.