به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس، احمد سایانی افزود: تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس در مجموع به ظرفیت 990 مگاوات ساعت به میزان پنج میلیون و 120هزار و 611 مگاوات ساعت رسید.
وی بیان داشت: این میزان تولید انرژی با توجه به شرایط گرم آب و هوایی تابستان سال گذشته کم نظیر بود که این موفقیت حاصل تلاش کارکنان متعهد نیروگاه و پشتیبانی بی دریغ شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی بوده است.
این مسوول خاطرنشان کرد: کارکنان نیروگاه گازی خلیج فارس تمام تلاش خود را برای آمادگی تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال که به عنوان سال حمایت از تولید ملی است، بکار خواهند گرفت.
سایانی گفت: نیروگاه خلیج فارس در سال 96 در شاخص های مختلف فنی و اداری موفق به کسب رتبه های برتر در ارزیابی آمادگی تولید برق در تابستان بین نیروگاه های کشور، کسب مقام اول در جشنواره مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت و کسب رتبه سوم ارزیابی روابط عمومی بین نیروگاه های کشور شد.
وی ادامه داد: برای ایجاد آمادگی واحدهای نیروگاه خلیج فارس، طبق برنامه ریزی قبلی تعمیرات اساسی واحد 2 و 3 در حال انجام بوده و تا پایان فروردین جاری به پایان می رسد.
سرپرست نیروگاه گازی خلیج فارس فارس یاد آورشد: با تعمیر واحدهای اساسی 2 و 3، تمامی واحد های این نیروگاه در سال 96 با ظرفیت کامل در مدار تولید خواهند بود.
سایانی گفت: این نیروگاه دارای 6 واحد 1/165 مگاواتی از نوع GT 13_E2 است که بیشتر از یک سوم تولید برق هرمزگان را بر عهده دارد.
نیروگاه گازی خلیج فارس به عنوان حامی محیط زیست در تولید انرژی پاک و عاری از هر نوع آلودگی قرار گرفته است.
نیروگاه گازی خلیج فارس در 40 کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و در منطقه قلعه قاضی قرار دارد.
7195/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.