امان الله کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین برای برطرف شدن آب شرب مردم این روستا، 300متر شبکه برق احداث و 4 کیلومتر شبکه داخلی نیز اصلاح و بازسازی شد.
وی، میزان اعتبار برای انجام این طرح آب رسانی را 5 میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: روستای جایین از توابع حاجی آباد یکهزار و 475 نفر جمعیت دارد که با کمبود شدید آب روبرو است.
مدیرشرکت آب و فاضلاب روستایی حاجی آباد ادامه داد: در راستای رفع آب شرب مردم در سال گذشته کار لوله گذاری در روستای مزرعه سیرمند با 8 کیلومتر مربع انجام شد.
کریمی،اصلاح شبکه توزیع آب شرب منطقه سیرمند به طول 5 کیلومتر را از دیگر خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی حاجی آباد عنوان کرد.
*خشک شدن چاه های آب روستاها
این مسوول ادامه داد: روستاهای طاشکوئیه، شهرک سیدجوذر، مجتمع 8 روستایی کش رودخانه از دیگر روستاهای زیر پوشش این شرکت با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند.
وی، تعداد چاه های آب شرب در کل روستاهای زیر پوشش را 54 حلقه چاه اعلام کرد و افزود: در مجتمع 8 روستایی کش رودخانه، 4 حلقه چاه وجود دارد که 2 حلقه آن به طور کامل خشک شده است.
مدیرشرکت آب و فاضلاب روستایی حاجی آباد اظهار کرد: به دلیل خشک‌سالی ‌های پی ‌در پی و کمبود بارش و فرارسیدن فصل تابستان با بحران شدید در روستاها مواجه خواهیم بود.
کریمی یادآور شد: با خشک شدن چاه های آب شرب در روستاها مشکل آب شرب مردم در این منطقه ها دو چندان می شود.
وی تاکید کرد: مسوولان استان باید نسبت به رفع بحران های احتمالی اقدام های ضروری را انجام دهند اما در حال حاضر باید با تغییر الگوی مصرف و مدیریت مصرف آن مشکلات آب شرب را پشت سر بگذاریم.
9887 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.