به گزارش ایرنا، محمد ذاکری روز شنبه در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال 97 افزود: امیدواریم با تغییر ساعت اداری در 6 ماه نخست امسال بتوانیم مصرف انرژی را کاهش دهیم.
وی بیان داشت: تعطیلی پنج شنبه ها در فصل گرما طبق بخشنامه قانونی از سوی دولت اجرا می شود اما هرمزگان و استان های جنوبی کشور به علت گرمی هوا در فصل تابستان نیاز به تعطیلی در این روز دارند.
از اول بهمن ماه سال 96 تعطیلی روزهای پنج شنبه در اداره های استان هرمزگان لغو شد و ساعت کاری دستگاه های برای روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 تا 14 و30 دقیقه و روز پنج شنبه از ساعت 7 تا 13 و 30 دقیقه اعلام شده است.
پیش از این روزهای پنج شنبه با هدف صرفه جویی در مصرف منابع آبی و انرژی در هرمزگان و بر اساس نظر ستاد مدیریت بحران استان تعطیل بود.

*میزان خاموشی در هرمزگان 30 درصد کاهش یافت
مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: با تلاش کارکنان این شرکت و اصلاح کابل های شبکه برق، میزان خاموشی مشترکان در سال گذشته نسبت به سال 95، 30 درصد کاهش یافت.
ذاکری یادآورشد: در سال 97 با توجه به تدوام کاهش بارندگی در هرمزگان و اضافه شدن 27 هزار مشترک برق جدید، تقاضای مصرف انرژی بالاتر خواهد رفت که امیدواریم با مدیریت مصرف و کاهش پیک بار میزان خاموشی ها کاهش یابد.
وی بیان داشت: افزون بر ٢٥٦ هزار چراغ روشنایی در خیابان های شهری هرمزگان داریم که این میزان به ازای هر سه نفر یک چراغ روشن است.
«براساس آمار شرکت توزیع برق هرمزگان، در سال 96 شاخص خاموشی هر مشترک برق در این استان از 3 به 2 و نیم دقیقه رسید.»

*برق هرمزگان 2 هزار و 700 میلیارد ریال از مشترکان مطالبه دارد
مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: این شرکت 2 هزار و 700 میلیارد ریال از مشترکان برق در استان مطالبه دارد.
ذاکری افزود: یک هزار و 160 میلیارد ریال از این میزان بدهی مربوط به مشترکان نظامی و یک هزار و 540 میلیارد ریال نیز اختصاص به مشترکان غیر نظامی دارد.
وی با اشاره به این که 660 هزار مشترک برق در هرمزگان وجود دارد، یادآورشد: برق پنج جزیره ابوموسی، هنگام، لارک و تنب بزرگ و کوچک به صورت رایگان در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
این مسوول اضافه کرد: از نظر آماری تمامی روستاهای دارای کد آبادی در این هرمزگان دارای برق هستند و ضریب نفوذ توزیع برق در این استان 100 درصد است.
13 مدیریت برق در هرمزگان وجود دارد که وظیفه برق رسانی و ارایه خدمات را به مشترکان بر عهده دارند.
7195/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.