حمید جهانگیری عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، شهرستان حاجی آباد را یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی در سطح استان معرفی کرد که در راستای تحقق شعار سال جایگاه بسیار مهمی در حوزه کشاورزی نوین و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف دنیا دارد.
وی یکی از ظرفیت های مهم حاجی آباد در محقق کردن شعار سال در بخش کشاورزی را تولید 90 درصد گندم و 85 درصد ذرت استان هرمزگان عنوان کرد و افزود: این شهرستان هم چنین ظرفیت مناسبی در تولید میوه های سردسیری مانند پسته، انار، انگور و انجیر دارد.
فرماندارحاجی آباد در این رابطه به موقعیت ارتباطی این شهرستان که در مسیر ترانزیتی کشور واقع شده و محور اصلی جنوب به شمال کشور از این شهرستان عبور می کند، اشاره کرد.
جهانگیری تصریح کرد: شهرستان حاجی آباد به علت وجود آب و هوای مطلوب و مکان های گردشگری از جمله روستاهای بخوان و تیدر، آبشار تزرج و قلعه تاریخی آن موقعیت بسیار خوبی در جذب گردشگر داخلی و خارجی و رونق بازار اقتصادی این منطقه خواهد داشت.
به گفته وی، بیشترین عشایری کوچ رو به استان هرمزگان در شهرستان حاجی آباد سکونت دارند که جمعیتی افزون بر یکهزار و 750 خانوار عشایر هستند و می توان از این ظرفیت در تحقق شعار سال استفاده کرد.
فرماندار حاجی آباد اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی مرغوب ترین کالای های تولیدی شامل قالی، گلیم، قالیچه در حاجی آباد تولید می شود که در رونق اشتغال جوانان، ایجاد توان رقابتی هنرمندان این منطقه و حمایت از محصول ایرانی جایگاه خوبی را رقم خواهد زد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: با توجه با این ظرفیت ها باید شرایطی فراهم شود که تولید کنندگان بتوانند از شیوه های سنتی و خرده مالکی به سمت تولید انبوه با ارزش افزوده مناسب و مقرون به صرفه روی بیاورند.
وی در پایان ابلاغ طرح های تشویقی معافیت های مالیاتی، کاهش ریسک سرمایه گذاری دولتی ازجمله ثبات نرخ ارز، ایجاد طرح های تشویقی به تولید کنندگان در راستای ارتقا کیفیت تولید محصول ایرانی، فرهنگ سازی و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران را بخشی از حمایت های دولت در راستای شعار سال دانست.
شهرستان حاجی آباد در 165 کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
9887/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.