به گزارش ایرنا، محمدرضا الله یار عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از اسکله های گردشگری قشم و بررسی روند خدمات رسانی به مسافران در این اسکله ها، اظهار داشت: پارسال چند فروند اسکله شناور در اماکن گردشگری هرمزگان نصب شد که این اقدام ضمن ارتقاب ضریب ایمنی و تسریع در امر خدمات رسانی، موجب اطمینان خاطر بیشتر مسافران به منظور تجربه سفرهای دریایی در ایام نوروز شده است.
وی خاطرنشان کرد: پیوستن شناور ها و سازه های دریایی، معرفی سایت های جدید گردشگری به مسافران، اعطای تسهیلات برای خرید و نوسازی شناورهای مسافری با بهره گیری از دانش متخصصان ایرانی از مهمترین اولویت های کاری سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سفرهای دریایی است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: یکی از مزیت های بی بدیل و خدادادی هرمزگان وجود تالاب های بین المللی، سایت های گردشگری و مجموعه جنگل های حرا است که همه ساله خیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند.
الله یار تصریح کرد: براساس مطالعات صورت گرفته در طرح تدقیق مهندسی سواحل، 30 نوع گردشگری دریایی با کاربردهای مختلف در هرمزگان شناسایی شده است.
وی یاد آور شد: طرح های توسعه و آبادانی بنادر و جزیره های هرمزگان در سال های اخیر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و افزایش سهولت دسترسی در امر تخلیه و بارگیری مواد معدنی و افزایش رونق اقتصادی در سواحل و جزیره ها از طریق جذب گردشگر از سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی است.
اسکله های شناور نوعی اسکله نصب سریع محسوب می شوند که درآب های دارای سطح متغیر زیاد مانند مناطق جزر و مدی شدید و نیز در مناطق دور از ساحل مورد استفاده قرار می گیرند.
سطح اسکله های شناور و کشتی مجاور آن بطور معمول اختلاف ارتفاع زیادی ندارند لذا در شرایطی که اختلاف سطح کشتی بین حالت پر و خالی زیاد نباشد، استفاده از این گونه اسکله ها برای انتقال خودرو و مسافر و برخی کالاها مثل مواد معدنی مناسب است.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که به اسکله های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهمترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.
7198/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.