به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ستاد نوروزی قشم از 25 اسفند ماه ابراز کرد: امسال در حوزه آی تی فعالیت های مناسبی انجام شده است که از جمله آن ارائه وای فای به گردشگران در ورودی های جزیره قشم، کمپ - پارک ها و پارک زیتون است.
مومنی ادامه داد: سیستم اطلاع رسانی ستاد نوروزی به صورت لحظه ای برنامه های فرهنگی، ترافیک و آمار ورود مسافران را به آن ها ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: تعداد خانه های بوم گردی نسبت به نوروز گذشته 2 برابر شده و 77 کاشانه مهمان در سطح جزیره قشم در حال فعالیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: 403 منزل و واحد مسکونی جهت ارائه خدمات به مسافران ساماندهی شدند و سه نقطه حادثه خیز جاده ها نیز رفع مشکل شد.
به گفته وی، جُنگ شادی و برنامه های آیینی، کنسرت، تفریحات دریایی و هوایی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای مسافران جزیره قشم است.
مومنی گفت: مردم بهترین کسانی هستند که می توانند به مسئولان برای ارائه خدمات مطلوب تر راهنمایی کنند و از این رو در تمام روستاها، کمپ - پارک ها و سایت های تفریحی به صورت روزانه با مسافران مصاحبه می شود تا از انتقادهای آن ها برای ارتقاء خدمات استفاده شود.

**کاهش انتظارمسافران در مسیر بندر پهل و لافت به 7،5 دقیقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفت: سال های قبل مردم باید حدود 7 ساعت در بندر پهل و لافت برای عبور با لندینگ کرافت منتظر می ماندند که هم اکنون با اقدام های انجام شده، این زمان به میانگین 7 دقیقه و 30 ثانیه کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: با همت مسئولان، گیت و تعداد لندینگ کرافت ها افزایش یافت و هم چنین به جای تهیه فیش، سیستمی طراحی شد که مسافران با کشیدن کارت بانکی می توانند از گیت ها عبور کنند.
مومنی ادامه داد: جزر دریا از محدودیت هایی است که قابل تغییر نیست اما این امکان به وجود آمد که با مدیریت زمان، خدمات دهی به جزر دریا برخورد نکند.
وی تصریح کرد: هم اکنون 10 گیت دیگر نیز با تمام تجهیزات آماده است که در صورتی که طول صف به 500 متر برسد با استفاده از آنها ترافیک از بین برود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.