قادر امیری توسلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد کودک معاینه شده 60 نفر مشکوک بودند که به چشم پزشک ارجاع داده شدند.
وی افزود: این طرح ملی در مهدهای کودک، مرکزهای پیش دبستانی و خانه های بهداشت در شهرها و روستاهای شهرستان حاجی آباد انجام شد.
مدیر اداره بهزیستی حاجی آباد ابراز کرد: تنبلی چشم اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان بوده و بهترین سن برای درمان تنبلی چشم، زیر پنج سال است.
امیری توسلی ادامه داد: در بخش شنوایی سنجی نیز درسال جاری 657 نفر مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد 14 نفر جهت تشخیص تکمیلی به متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع داده شدند.

* شناسایی 300 معلول در حاجی آباد
مدیر اداره بهزیستی حاجی آباد در حوزه توانبخشی به شناسایی 300 معلول اشاره کرد و افزود: از این تعداد 230 نفر معلول جسمی حرکتی، 30 نفر معلول ذهنی و بقیه ترکیبی هستند.
امیری توسلی مجموع معلولان شناسایی شده در این شهرستان در سال های 95 تا 96 در مجموع را یکهزار و 72 نفر اعلام کرد.
وی پرداخت حق پرستاری به تعداد 15معلول ضایعه نخاعی، معافیت خدمت سربازی معلولان و توزیع لوازم توانبخشی و کمک توانبخشی را از فعالیت های اداره بهزیستی حاجی آباد در سال جاری برشمرد.
وی نبود مرکز آموزشی رایگان و خاص توانایی های معلولان و امکانات اشتغال کارگاهی برای آنها، کمبود اعتبار ساخت مسکن و پوشش هزینه های درمانی و همچنین مناسب سازی نشدن محیط جهت حضور معلولان در اجتماع را عمده مشکلات عمده معلولان حاجی آباد عنوان کرد.

* پرداخت 9 میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار
مدیر اداره بهزیستی حاجی آباد گفت: امسال همچنین 9 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار این شهرستان پرداخت شد.
امیری توسلی تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی همچنین مشاوره ازدواج به 275 زوج، استقرار خودرو 123 در میدان های شهر و ارائه خدمات مددکاری و دوره های آموزشی سلامت روان، مهارت های زندگی، خشم و پرخاشگری، خشونت های خانوادگی و کودک آزاری انجام شد.
وی امور پیشگیری از اعتیاد و فعالیت های اجتماع محور پیشگیری مدار در محیط های کار، مهدکودک و اشتغالزایی بهبود یافتگان را از دیگرخدمات بهزیستی حاجی آباد در حوزه پیشگیری عنوان کرد.
در استان هرمزگان وجود دارد 28 هزار و 824 نفر معلول که از این تعداد 3 هزار و 480 نفر ناشنوا هستند.
مجموع نابینایان و کم بینایان استان طبق آخرین آمار سازمان بهزیستی به تفکیک مرد 2 هزار و 786 نفر مرد و یک هزار و 875 نفر زن است و 4 هزار و 661 نفر نابینایان و کم بینایان در استان هرمزگان وجود دارد.
بیشترین آمار نابینا و کم بینا در شهرستان های بندرلنگه و رودان هستند.
9887/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.