فرمانده ناوگروه پنجاهم روز شنبه درحاشیه این مراسم درگفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از ناوشکن های نقدی و بایندر وهمچنین ناو پشتیبانی رزمی تنب 6هزارمایل دریانوردی داشته اند.
ناخدا یکم «آریا شفقت رودسری» دیدارو گفت و گو با فرمانده ناوگان غرب نیروی دریایی هندوستان مستقر در بمبئی و ملاقات با «ادمیرال اتینگا» فرمانده ناوگان غرب نیروی دریایی سریلانکا را از دیگر برنامه های اجرایی این ناوگان در مسیر ماموریت محوله ذکر کرد.
وی یادآورشد: از آنجایی که تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز این ناوگروه را همراهی می کردند در زمان انجام ماموریت بیش از 3هزار ساعت کلاس نیز بصورت تئوری و عملی برای آنان برگزارشد.
فرمانده ناوگروه پنجاهم ازاهتزاز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی درآب های آزاد و بین المللی و تامین خطوط مواصلاتی کشتیرانی را به عنوان مهم ترین آثار حضور این ناوگروه‌ نام برد و افزود: نیروهای تحت امر نداجا با تسلط بر آبهای خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند این توانایی را دارد که در دورترین نقطه از آبهای آزاد و بین المللی نیز حاضر شود.
در اطلاعات منتشره آمده است از سال 87 هجری خورشیدی (آغازحضورنیروی دریایی درمنطقه خلیج عدن) تا کنون افزون بر4هزار فروند کشتی تجاری و نفت کش را برای جلوگیری از تهاجم دزدان دریایی همراهی کرده ایم.
6149 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.