دریادار دوم پاسدار مرتضی زارع روز پنجشنبه درحاشیه آیین آغاز اردوهای راهیان نور شهدای خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمریکایی ها جرات کوچکترین تعرضی به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزانه با 100 شناور اقدام به گشت زنی دریایی، حفاظت و حراست از مرزهای آبی کشور در راستای حفظ نظم و امنیت در خلیج فارس می کند.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: تنها روزانه 10 فروند شناور در تنگه هرمز حضور داشته و اقدام به گشت زنی می کنند.
دریادار دوم پاسدار زارع بیان داشت: این حضور مستمر، رصد و کنترل تحرک یگان های شناوری بیگانه موجب شده آمریکایی ها به خود جرات کوچکترین اقدامی علیه کشورمان را ندهند.
وی یاد آور شد: آمریکایی ها برای توجیه حضور نامشورع خود در خلیج فارس واقعیت را وارونه جلوه می دهند و مدعی هستند برای حفظ نظم و امنیت حضور دارند.
بنا به اظهار فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کشورهای منطقه قادر به حفظ نظم و امنیت خلیج فارس هستند و این کار را هم انجام داده اند، لذا نیازی به حضور نامشروع آمریکایی ها نیست.
هزینه شرکت در این اردوها رایگان است و علاقه مندان می توانند بلیت این سفر دریایی را ازمکان های مذهبی مانند امامزاده ها، مساجد و مکان ها گردشگری تهیه کنند.
اردوهای راهیان نور دریایی از سال 89 با شرکت 3 هزار نفر در بندرعباس آغاز شد و نوروز گذشته افزون بر 11 هزار نفر در آن شرکت کردند.
56 هزار و 352 نفر در 8 سال برگزاری راهیان نور دریایی در هرمزگان شرکت کرده اند.
3219/6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.