به گزارش ایرنا، حسین باباخانی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری جاسک با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت ایجاد اشتغال در منطقه های روستایی گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی در منطقه های روستایی، دولت اعتبار ویژه ای به این بخش اختصاص داده که سهم شهرستان جاسک از این اعتبارها ١٢٢ میلیارد ریال تعیین شده است.
وی ادامه داد: تاکنون تعداد ٢٨ طرح با اعتبار مورد نیاز ٤٢٠ میلیارد ریال در کمیته فنی شهرستان تصویب و جهت تایید نهایی و معرفی به بانک های عامل به کمیته فنی استان هرمزگان ارسال شد که بیش از ٣ برابر سهمیه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که با تصویب و اجرای این طرح ها برای ٢٠٠ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد افزود: این طرح ها در بخش های آبزی پروری، صیادی، کشاورزی و صنعت است.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار جاسک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان در روستاهایی که طرح پرورش میگو در حال اجراست گفت: با هماهنگی صورت گرفته با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد ٧ تعاونی روستایی (طرح موسوم به روستا تعاون) با تعداد اعضای حداقل ٥٠ نفر در روستاهایی که سایت های پرورش میگو در حال واگذاری است تشکیل خواهد شد و زمین و تسهیلات مورد نیاز جهت فعالیت در بخش پرورش و تکثیر میگو به آن ها اختصاص می یابد.
وی از دهیاران این روستاها خواست هر چه سریع تر نسبت به تشکیل تعاونی مورد نظر اقدام کنند.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.