به گزارش ایرنا، از مهمترین اخبار و رویدادهای اجتماعی و فرهنگی هرمزگان در هفته گذشته می توان به اعلام انتشار 18 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه و آزادی 174 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی مالی 195میلیارد و982 هزار و830 هزار ریال با حمایت ستاد دیه هرمزگان و خیران استان اشاره کرد.
بهره برداری از باغ پرندگان بندرعباس، آغاز بهره برداری از10 طرح آبخیزداری درهرمزگان همزمان با هفته منابع طبیعی، اعلام اعزام 950 نفراز استان در قالب 7 کاروان سال 97 به حج تمتع از دیگر اخبار مهم حوزه اجتماعی و فرهنگی هرمزگان هفته گذشته است.
اما از دیگر اخبار اجتماعی قابل توجه هرمزگان در هفته گذشته، غرس 32 نهال به یاد جانباختگان سانچی در بوستان بندر شهید رجایی همزمان با هفته منابع طبیعی و برگزاری نخستین همایش ملی دریا، توسعه و منابع آب مناطق ساحلی خلیج فارس و حوزه مکران در بندرعباس است.
برپایی جشن نیکوکاری در120 پایگاه درهرمزگان، برگزاری طرح ملی کتابخانه گردی در 12 کتابخانه عمومی هرمزگان همزمان با سراسر کشور و راه اندازی دفتر موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی برای حمایت از کودکان کم بضاعت با بیماری های مادرزادی در بندرعباس از دیگر اخبار مهم حوزه اجتماعی و فرهنگی هرمزگان هفته گذشته است.

**گازرسانی به هرمزگان تا سال 1400 و گشایش نمایشگاه فروش بهاره کالا در بندرعباس
اخبار حوزه اقتصادی همواره از اهمیت خاصی برای بیشتر افراد جامعه برخوردار است که اعلام گازرسانی به هرمزگان تا سال 1400 از جمله مهمترین اخبار این استان در حوزه اقتصادی در هفته گذشته است.
از دیگر اخبار مهم اقتصادی هرمزگان در هفته گذشته می توان به خبر نصب 8 فروند اسکله گردشگری در قشم و سیریک و گشایش نمایشگاه فروش بهاره کالا در بندرعباس اشاره کرد.

**حوزه سیاسی ( قدر دانی دفتر رییس جمهوری از مردم هرمزگان)
دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی از استقبال پرشور مردم خونگرم استان هرمزگان در سومین سفر استانی کاروان دولت تدبیر و امید به این استان قدردانی کرد.
کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان روزهای نهم و دهم اسفندماه امسال میهمان مردم هرمزگان بودند.
طبق اعلام استانداری هرمزگان، 10 روستای شهرستان جاسک در شرق این استان دارای دهیاری شدند که این اقدام گامی ارزنده در جهت بهبود وضعیت روستاها با ارایه خدمات هر چه بیشتر به این مناطق است.

** ناکامی قاچاقچیان در خروج سوخت از مرزهای آبی هرمزگان به خارج از کشور
هرمزگان با توجه به موقعیت خاص و راهبردی آن همواره شاهد کشف قابل توجهی مواد مخدر و سوخت و کالای قاچاق است.
یکی از خبرهای مهم هرمزگان درهفته گذشته مربوط به حوزه مرزبانی و موفقیت این ارگان در مقابله با قاچاقچیان سوخت است.
با تلاش و هوشیاری ماموران مرزبانی استان از خروج یک محموله سوخت از طریق سواحل شرقی استان به خارج از کشور پیشگیری شد.
این محموله سوخت شامل 32 هزار لیتر گازوییل قاچاق بود که توسط ماموران پایگاه دریابانی سیریک از 2 فروند موتور لنج صیادی کشف شده است.

** اخبار ورزشی
از مهمترین اخبار ورزشی هرمزگان در هفته گذشته، اعلام خبر قهرمانی سحر رضایی بانوی موتورسوار هرمزگانی در رقابت های موتورکراس بانوان کشور در کلاس 150 سی سی حرفه ای، موافقت فدراسیون ووشو با میزبانی بندرعباس برای رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ووشو جوانان در بهمن ماه سال 97، دعوت فهیمه زارعی بانوی فوتسالیست هرمزگانی به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان و برپایی اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر 19 سال کشورمان در بندرعباس است.
7198/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.