به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز یکشنبه درمراسم افتتاح باغ پرندگان بندرعباس افزود: بر اساس حمایت و تاکید رئیس جمهوری و برنامه ریزی انجام شده، این مشکل تا کمتر از 2سال آینده حل خواهد شد.
وی ادامه داد: شهر بندرعباس که حدود 40 درصد جمعیت استان را در خود جای داده، با توجه به استقرار صنایع و تراکم جمعیت به سمت تبدیل به کلانشهر حرکت کرده و با چالش های ویژه ای روبرو است.
استاندار هرمزگان، ساماندهی پسماندها و بازیافت مجدد و یا دفع و دفن اصولی آنها را یکی دیگر از چالش هایی دانست که شهرداری بندرعباس باید آن را با جدیت دنبال کند.
همتی ادامه داد: کمبود فضای سبز بندرعباس باید در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود و در این زمینه جزیره کیش الگویی مناسب است که با توجه به تنوع گونه های گیاهی گرمسیری، بندرعباس باید در فضای سبز مانند کیش مشابه سازی شود.
استاندار هرمزگان خورها را از دیگر نابسامانی های بندرعباس معرفی و اضافه کرد: از بدو ورود به استان(حدود پنج ماه قبل) در رایزنی با فرماندار، شهردار و دیگر مسئولان پیگیر این مساله بوده ایم که مطالعه بخشی از خورها در حال تکمیل است.
به گفته همتی خورها باید به جای کانون تعفن و آلودگی با جاری سازی آب دریا در آنها تبدیل به محلی برای قایقرانی و جاذبه گردشگری شوند.
استاندار هرمزگان همچنین خواستار تقویت نورپردازی و روشنایی شهر بندرعباس شد.
استاندار هرمزگان از سالم سازی و امتداد 24کیلومتر نوار ساحلی به سمت شرق بندرعباس خبر داد و اضافه کرد: از افراد توانمند برای مشارکت در ایجاد زیرساخت های روی دریا و کنار ساحل و زیباسازی آن دعوت کرده ایم.
نماینده عالی دولت تاکید کرد:ادارات دولتی مستقر در نوار ساحلی باید تخلیه شده و این فضا در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا زیرساخت های عمومی مانند هتل ها و اماکن گردشگری بندرعباس تقویت شود.
وی با انتقاد از اشغال ساحل توسط اداره ها و نهادهای دولتی تصریح کرد: اگر ساخت استانداری جدید در زمان من بود اجازه احداث آن در کنار ساحل را نمی دادم اما این فرصت ها دیگر از دست رفته و باید برای آینده برنامه ریزی کنیم.
همتی همچنین از رایزنی با رئیس جمهوری برای استفاده از خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم در ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسیرانی ) خبر داد.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از شهرداری بندرعباس برای احداث باغ پرندگان یاد آور شد: این طرح نتیجه همراهی و هم افزایی نهادهای مختلف است.
وی با اشاره به ضرورت نگهداری بهینه این باغ، بر لزوم پیش بینی امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان تاکید کرد.
باغ پرندگان بندرعباس روز یکشنبه درمحوطه ای به مساحت شش و دو دهم هکتار در مجموعه 32هکتاری پارک جنگلی به بهره برداری رسید.
برای احداث باغ پرندگان که 80گونه پرندگان در آن نگهداری می شود، 120میلیارد ریال هزینه شده است.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.