حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به خشکسالی های اخیر، از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی خواست در راستای استفاده بهینه از منابع آب و خاک، کشت گلخانه ای را جایگزین کشت سنتی کنند.
وی با اشاره به اهمیت و مزایای کشت گلخانه ای خاطر نشان کرد: کشاورزان با تولید محصول با کیفیت علاوه بر تامین نیاز و مصرف بازار داخلی، محصولات تولیدی خود را به بازارهای جهانی عرضه نمایند.
حجت الاسلام ذوالقدر بر ضرورت رونق و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی است و امروزه محصولات زراعی و باغی این شهرستان، در بازارهای جهانی مشتریان خاص خود را دارد.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و بیش از 80 درصد از جمعیت این شهرستان به طور مستقیم وغیرمستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.
هم اکنون 43 هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی می باشد که از این میزان 31 هزار هکتار به محصولات باغی و 12 هزار هکتار به محصولات زراعی اختصاص دارد و بیش از 70 درصد از اراضی و سطح زیر کشت منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می باشد.
رودان یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل است که در زمینه تامین نیازهای کشور در بخش تولید محصولات کشاورزی بویژه سبزی و صیفی، نقش مهم و بسزایی را ایفا می کند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.