به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از مرکز معلولان ذهنی حرکتی حبیب بن مظاهر بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: 40 هزار میلیارد ریال از این بودجه به افرادی تعلق می گیرد که هم اکنون از مرکزهای بهزیستی و کمیته امداد خدمات دریافت می کنند و 30 هزار میلیارد ریال نیز برای افراد جدیدی که در سال آینده وارد این چرخه می شوند در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: یکی از انتظارهای مردم از دولت‌، توجه به ارتقای شاخص‌ های رفاهی و اجتماعی آنان است که در این راستا لایحه مساعدت اجتماعی به تصویب دولت رسیده و به مجلس ارائه شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حقیقت افرادی هستند که به هیچ عنوان توانایی اداره زندگی ندارند و ترتیبی داده می شود که این افراد در قالب یک خانوار 4 الی 5 نفره بتوانند با ایجاد اشتغال بیش از 80 درصد حداقل دستمزد سالیانه را دریافت کنند.
ربیعی افزود: درمان رایگان و ارزان قیمت، آموزش رایگان و ارائه مسکن از دیگر برنامه هایی است که در لایحه مساعدت اجتماعی در اولویت های دولت قرار گرفته است.
وی یاد آورشد: هم اکنون در برخی از استان های کشور بین 10 تا 15 درصد و برخی از شهرستان ها 20 درصد افراد، تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، که رقم بالایی است و سعی داریم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم این رقم را کاهش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: افرادی که می توانند توانمند شوند در این لایحه قرار می گیرند و بعد از آموزش های فنی و حرفه ای و آموختن مهارت دارای شغل شده و از چرخه حمایتی دولت خارج می شوند.
7195/2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.